درخواست سناتورهای آمریکایی برای تنبیه عربستان به دلیل جنگ یمن

سناتورهای آمریکایی طرحی را پیشنهاد کرده‌اند که خواستار تنبیه عربستان سعودی به دلیل جنایت‌هایش در جنگ یمن و همچنین ترور جمال خاشقجی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سناتورهای آمریکایی پنجشنبه شب طرحی را پیشنهاد کرده‌اند که خواستار تنبیه عربستان سعودی به دلیل جنایت‌هایش در جنگ یمن و همچنین ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌‌نگار منتقد سعودی است.

بر این اساس، گروهی از سناتورهای آمریکا که ارائه‌کنندگان طرح مذکور هستند می‌گویند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اقدامات لازم را برای پاسخگو کردن رژیم سعودی انجام نداده است.

طرح سناتورها به دنبال ممنوع کردن فروش برخی سلاح‌ها به عربستان سعودی و متوقف کردن سوخت‌رسانی‌ آمریکا به جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به یمن است.

دولت آمریکا از چندی پیش ادعا کرده سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ائتلاف سعودی را متوقف کرده است. این طرح در حالی ارائه شده که نمایندگان کنگره آمریکا پیش از این ترامپ را ملزم کرده بودند حداکثر تا ۸ فوریه (۱۸ بهمن ‌ماه) درباره نقش‌آفرینی احتمالی «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی در ترور خاشقجی اعلام نظر کند.

خاشقجی آخرین بار روز ۱۰ مهرماه (۲ اکتبر) در حال ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیده شد و بعد از آن ناپدید شده است. چند روز بعد، مقام‌های ترکیه‌ای اعلام کردند او در داخل این کنسولگری کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار