حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پرداخت یارانه به تمامی دهک‌ها کشور را با کسری بودجه مواجه می‌کند/ مجلس الزامات محکم‌تری را برای حذف دهک‌های پردرآمد مصوب کند

پرداخت یارانه به تمامی دهک‌ها کشور را با کسری بودجه مواجه می‌کند/ مجلس الزامات محکم‌تری را برای حذف دهک‌های پردرآمد مصوب کندعضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجلس باید در بررسی بودجه سال 98 الزامات محکم‌تری را برای حذف دهک‌های پردرآمد توسط دولت مصوب کند.

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دولت اکنون حدود 76 میلیون و 40 هزار تومان یارانه نقدی می‌پردازد، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که حدود 90 درصد جمعیت کشور ماهانه یارانه نقدی دریافت می‌کنند، در صورتی که دولت باید بر اساس قانون بودجه سال 95 و حتی 97 سه دهک بالایی جامعه را شناسایی و یارانه آنها را حذف می‌کرد.

وی ادامه داد: کشور ما حدود 80 میلیون جمعیت دارد و این رقم پرداختی یارانه در ماه نشان می‌دهد تنها افرادی که انصراف داده‌اند یارانه را دریافت نمی‌کنند.

حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دولت این سه دهک پردرآمد را طی این سالهای شناسایی نکرده است، اظهار کرد: مجلس حتی در بودجه سال 95 میزان اعداد و ارقام برای شناسایی دهک‌های پردرآمد را اعلام کرد، یعنی افرادی که حقوق بالای 3 میلیون و 500 هزار تومان در ماه دارند یا برخی اقشار حقوق بگیر باید حذف می‌شدند، اما دولت هیچ اقدامی تا کنون در این مورد انجام نداده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: عدم انگیزه دولت درباره اجرای این قانون و اینکه بانک‌های اطلاعاتی جامع و دقیقی در کشور نداریم، تا کنون برای حذف دهک‌های پردرآمد تعلل شده است اما دولت باید از یک جایی این کار را شروع کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ماهی 13 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم، گفت: اکنون ماهی حدود 3 هزار و 800 میلیارد تومان یارانه نقدی به حدود 76 میلیون نفر پرداخت می‌شود که اگر این روند برای 12 ماه ادامه داشته باشد، رقمی حدود 43 هزار میلیارد تومان به منابع نیاز داریم که در بودجه سال 97، 33 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده لذا به خودی خود کسری بودجه وجود دارد.

حسینی ادامه داد: قرار بود این عدد را از دهک‌های پردرآمد کسر کرده و به دهک‌های پایین جامعه اضافه کنیم اما این اتفاق نیفتاد و به تمامی افراد یارانه درحالی پرداخت شد که منابعی برای آن پیش‌بینی نشده بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت در بودجه سال 98 تغییری در روند پرداخت یارانه نسبت به سال 97 انجام نداده است، اظهار کرد: اگر اینگونه عمل شود در سال آینده هم کسری بودجه پیدا می‌کنیم لذا امیدوارم مجلس به صورت تخصصی در زمان بررسی بودجه به این موضوع بپردازد و الزامات محکم‌تری را برای دولت درباره حذف دهک‌های پردرآمد مصوب کند تا شاهد دستیابی به اهداف قانون پرداخت یارانه در کشور باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
پیرمردی با بیش از 80-70 سال سن هنوز بدون بیمه میره سرکار خیاطیش و ضمن اینکه از بسته های حمایتی باید محروم باشه
چشمش به همین یارانه است
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۲۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
با سلام
آقای حسینی جلو اختلاس ها و حقوقهای نجومی رو بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
اکثریت جامعه کارگرانی هستند که هیچ گونه بیمه تامین اجتماعی برای بازنشستگی ندارند ، مثلا کارگر خشکشویی میشناسم که حتی یک روز سابقه بیمه تامین اجتماعی ندارد یا تعمیرکار رادیو و تلویزیون میشناسم که اصلا حق بیمه تامین اجتماعی نپرداخته . و دولت بی تدبیر به این افراد بسته حمایتی نداده چون جزو بیمه شدگان بیمه تامین اجتماعی نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
اقای نماینده محترم چرا در زمان برداخت به یاد کسر بودجه و دیگر مسایل یارانه می افتید بهتر است جلو حقوق های بی حساب و اختلاس را بگیرید که حتما عایدی بیشتری برای دولت فراهم شود و هزینه رسیدگی را هم نخواهد داشت
United Arab Emirates
عباس گودرزی
۱۸:۱۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام اول اینکه اضافه دریافت انرژی کجا می رود ؟ کنتور برق 250هزار تومانی شده یک میلیون و هفتصد هزار تومان . دوم اینکه دهک های بالا چی
. پس اقتدار فقط برای مناطق محروم و مستضعف است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
زن و شوهر هر دو حقوق بگیر دولت هستن ، زن کارمند دانشگاه علوم پزشکی اراک با حقوق ۲.۵ میلیون تومن و مرد کارگر بازنشسته کارخانه ماشین سازی اراک با حقوق ۳.۵ میلیون مجموعا ۶ میلیون تومن حقوق میگیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
یارانه افراد ثروتمند باید قطع شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
شخصی را میشناسم که بازنشسته ارتش هست و حقوق بازنشستگی دریافت میکند و یک مغازه ۶۰ متری در بر خیابان اصلی قدوسی اراک دارد و برجی ۱۵ میلیون تومان درآمد دارد ( پرونده مالیات بر درآمد مغازه در سازمان امور مالیاتی موجود هست) پس بازنشستگان چندشغله باید از دریافت یارانه منع شوند .
آخرین اخبار