بانک مرکزی اعلام کرد؛

رشد ۱۱.۷ درصدی درآمد‌های دولت در بخش مالیات

درآمد‌های دولت در بخش مالیات در ۸ ماهه نخست امسال ۶۷۱.۱ هزار میلیارد ریال بوده که مصوب این رقم ۹۵۷.۶ هزار میلیارد به ثبت رسیده و در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۱.۷ درصدی داشته است.

رشد ۲۳ درصدی مالیات‌های غیرمستقیم/مالیات‌های مستقیم سهم ۴۴.۶ درصدی را به خود اختصاص دادبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آمار منتشره شده از سوی بانک مرکزی در بخش درآمد‌های دولتی در حوزه مالیات‌های مستقیم طی ۸ ماه نخست امسال، حدود ۲۹۹.۳ هزار میلیارد ریال، سهم ۴۴.۶ درصدی را از آن خود کرده که میزان مصوب آن برای مدت مذکور ۴۲۸.۱ هزار میلیارد ریال بوده است.

رقم ثبت شده برای مالیات مستقیم برای مدت مشابه سال گذشته ۲۹۹.۸ هزار میلیارد ریال است که مقایسه آن‌ها نشان از کاهش ۰.۲ درصدی می‌دهد.

آمار مالیات‌های مستقیم طی ۸ ماهه ابتدایی سال‌های ۱۳۹۵ حاکی از ارقام ۳۱۰.۵ هزار میلیارد ریال بوده که مقایسه با سال ۱۳۹۶ از کاهش ۳.۴ درصدی خبر می‌دهد.

گفتنی است مالیات‌های مستقیم به ۳ دسته مالیات اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد‌ها و مالیات بر ثروت تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها به موارد متعددی تقسیم می‌شود.


بیشتر بخوانید: رصد تراکنش‌های مشکوک بانکی/ درآمد‌های مالیاتی در سال آینده افزایش می‌یابد


در حوزه مالیات‌های غیر مستقیم ارقام گزارش شده نشان می‌دهد در ۸ ماهه نخست سال جاری ۳۷۱.۸ هزار میلیارد ریال سهم ۵۵.۴ درصدی در سبد مالیاتی کشور داشته که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳.۶ درصدی داشته است.

آمار مالیات‌های غیرمستقیم طی ۷ ماهه ابتدایی سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ ارقام ۲۷۲.۳ هزار میلیارد ریال و ۳۰۰.۸ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

بنا بر این آمار، سهم مالیات غیرمستقیم از کل مالیات در سال ۱۳۹۶ به میزان ۵۰.۱ درصد اعلام شده که این رقم رشد ۱۰.۵ درصدی در مقایسه با سال پیش از خود داشته است.

گفتنی است مالیات‌های غیر مستقیم به مالیات بر واردات و مالیات بر کالا و خدمات تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها موارد متعددی را شامل می‌شود.

به صورت کلی می‌توان می‌توان گفت، درآمد‌های دولت از بخش مالیات در مدت مذکور ۶۷۱.۱ هزار میلیارد ریال بوده که مصوب این رقم به میزان ۹۵۷.۶ هزار میلیارد به ثبت رسیده و در مقایسه با مدت سال گذشته خود رشد ۱۱.۷ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

رشد ۲۳.۶ درصدی درآمد مالیات‌های غیر مستقیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار