ترکیه عدم شفافیت مقامات سعودی در پرونده قتل خاشقجی را نگران‌کننده دانست

مدیر رسانه‌ای رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد عدم شفافیت مقامات سعودی در تحقیق درباره ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود، بسیار نگران‌کننده و برای اعتبار آنها خسارت‌بار است.

ترکیه عدم شفافیت مقامات سعودی در پرونده قتل خاشقجی را نگران‌کننده دانستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تی آر تی ترکیه، فخرالدین آلتون، مدیر رسانه‌ای رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه با تکرار سوالات از ریاض درباره مکان جسد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود که در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید اعلام کرد عدم شفافیت مقامات سعودی در تحقیق درباره قتل خاشقجی، بسیار نگران‌کننده و برای اعتبار آنها خسارت‌بار است.

 آلتون در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «بعد از چهار ماه، ما هنوز منتظر پاسخ هستیم. جسد (خاشقجی) کجاست؟ چه کسی دستور این قتل را داد؟ آیا یک هماهنگ‌کننده محلی وجود داشت؟ جهانیان نظاره‌گر هستند.»

وی همچنین در بیانیه‌ای مکتوب به خبرگزاری رویترز گفت: «در چهار ماه گذشته، مقامات سعودی در تعاملاتشان با همتایان ترکیه‌ای و جامعه جهانی رو‌راست نبوده‌اند. مقامات سعودی باید برای اثبات حسن‌نیت خود در اجرای عدالت، قاتلان آقای خاشقجی را به ترکیه استرداد کنند، زیرا انها اینجا قتل برنامه‌ریزی شده‌ای انجام دادند.»

این مقام ارشد ترکیه‌ای همچنین تایید کرد که یافته‌های تیم تحقیقاتی بین‌المللی از قتل خاشقجی و اینکه مقامات عالی‌رتبه سعودی در پس نقشه این جنایت بودند با یافته‌های ترکیه همخوانی داشته و آنکارا کماکان خود را متعهد به تداوم همکاری با تحقیقات سازمان ملل می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار