خانم‌ها بخوانند؛

مو‌های خشک را با چند ترفند خانگی نرم و زیبا کنید/ ویتامین‌ها و موادغذایی که موهایتان را جوان می‌کنند

با مصرف برخی موادغذایی و ویتامین‌ها مو‌هایتان را زیبا و شاداب کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند، در اختیار آنها قرار دهد.

هنگامی که موهای شما خشک می شود، ممکن است شکننده و سخت شوند اما خشکی مو، به این معنی نیست که شما یک مشکل بزرگ در سلامتی خود دارید.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خشک کردن با وسایل گرمایی مثل سشوار و اتوی مو، رطوبت هوا و سیگار کشیدن می تواند موجب آسیب و خشک شدن موها شود.

خشکی مو را با مصرف چند ویتامین از بین ببرید/موادغذایی که دوست زیبایی و سلامت موهایتان هستند

ویتامین مصرف کنید

خشکی مو یعنی شما نیاز به ویتامین های خاصی برای تغذیه بدن خود دارید، اما برخی از ویتامین ها نیز در سلامت مو و ناخن شما تاثیر بسیاری می‌گذارند، ویتامین A، ویتامین C، بیوتین (گاهی اوقات به عنوان ویتامین H نامیده می شود) و آهن همگی در سلامت و زیبایی مو موثر هستند.

ویتامین هایی که برای پیش از قاعدگی تجویز می شوند حاوی تمام ویتامین های بالاست.

مکمل‌های حاوی بوتین برای زیبایی و سلامت مو مشهور و محبوب شده اند، با این حال، تحقیقات اخیر این شهرت را خیلی تایید نمی کند اما مکمل های حاوی پروتئین دریایی به داشتن موهای سالم‌تر و زیباتر کمک می‌کنند.

مو‌های خشک را با چند ترفند خانگی نرم و زیبا کنید/ ویتامین‌ها و موادغذایی که موهایتان را زیبا و جوان می‌کنند

امگا 3 و آنتی اکسیدان‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

پروتئین های دریایی موهای شما را از نازک شدن و آسیب دیدن محافظت می‌کنند و به همین دلیل توصیه می‌شود که پروتئین های دریایی را در رژیم غذایی خود افزایش دهید، ماهی سالمون، ماهی خال مخالی، ماهی تن و ساردین غنی از پپتیدها و امگا 3 هستند که می تواند موهای شما را شاداب و زیبا کنند و از شر خشکی مو رها شوید.

همچنین مصرف آنتی اکسیدان های بیشتر برای مبارزه با استرس اکسیداتیو مفید است ، استرس اکسیداتیو باعث می شود مو های شما آسیب دیده و کدر به نظر برسند، برخی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان‌ها عبارتند از گردو، لوبیا قرمز، بلوبری،کلم بروکلی،گوجه فرنگی در سلامت موها بسیار موثر هستند، همچنین توصیه می شود روغن کلزا یا کانولا مصرف کنید.

مو‌های خشک را با چند ترفند خانگی نرم و زیبا کنید/ ویتامین‌ها و موادغذایی که موهایتان را زیبا و جوان می‌کنند

منبع: healthline

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار