اگر به تعمیرات خودرو علاقه‌ دارید اما زمان کافی برای بردن ماشین به تعمیرگاه‌ را ندارید، این وسیله منحصر به فرد به شما کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دستگاه‌های بالابر وسیله‌ای برای بررسی برخی مشکلات خودرو، تعویض چرخ یا رفع مشکل وسیله نقلیه است، این وسیله با قرار گرفتن بر روی چاله تعمیرگاه، عیب و خرابی خودرو را به تعمیرکار نشان می‌دهد.

در این بین جک‌های عادی خودرو تنها برای تعویض چرخ ماشین کاربرد دارند و نمی‌توان برای بررسی بدنه زیرین خودرو از آن‌ها استفاده کرد.
 

به تازگی یک شرکت نوعی جک مخصوص خودرو‌های سنگین با وزن تقریبی ۳.۲ دهم تن تولید کرده است که می‌تواند ماشین را تا ۸۰ درجه تغییر شیب دهد و به این ترتیب امکان بررسی کامل بدنه زیرین خودرو، تعویض قطعه‌ها یا چرخ‌های ماشین به راحتی امکان پذیر می‌شود.

این چک که زیر بدنه خودرو به آسانی قرار می‌گیرد از جنس فولاد است و پس از اینکه چرخ‌ها در نقطه ثابت مستقر شدند می‌توان به آسانی ماشین را تا زاویه دلخواه تغییر شیب داد.
 

قیمت این جک منحصربه فرد حدود ۱۵۰۰ دلار تخمین زده شده است. از دیگر ویژگی‌های این جک، صرفه جویی درفضای پارکینگ است به این صورت که فضای زیادی اشغال نمی‌کند و به آسانی جمع می‌شود.

منبع:Newatlas

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
واله ماشيناي اين دوره زمونه رو اصلا آدم جرات نميكنه دست بهشون بزنه
آخرین اخبار