سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در نایین برگزار می‌شود

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی نایین گفت: سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در این شهرستان برگزار می‌شود.

سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در نایین برگزار می‌شودماشااله فخارزاده در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت:ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای نشر و ترویج معارف قرانی و استفاده از ابزار‌های فرهنگی هنری برای جذب و ترغیب حضور و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های قرآنی مساجد سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با نام «مدهامتان» را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره، افزود:کشف و شناسایی استعداد‌های برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان در قالب ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقاع سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعداد‌های محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم، استفاده از ظرفیت دستگا‌ها و نهاد‌های فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های فرهنگی و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعداد‌ها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از محوری‌ترین جشنواره مدهامتان است.

به گفته فخارزاده، استعداد‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان وجود دارد که می‌توان با استفاده از این پتانسیل مسائل و موارد را به پیش برد که در طول سال‌های گذشته و تاریخ درخشنده شهرستان، این پتانسیل‌ها را اثبات می‌کند.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:تاکنون۱۵۴نفر از شهر‌های نایین، بافران، انارک، محله محمدیه و روستا‌های شهرستان دراین مسابقه شرکت نموده که این مسابقات به ارتقا سطح کمی و کیفی در مباحث قرآنی و حتی صحیح خوانی نماز توجه جدی دارد.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیت سنی در این مسابقه وجود ندارد افزود: قرائت و ترتیل، حفظ جز ۳۰، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات، قرائت نماز رشته‌هایی هستند که شرکت کنندگان به رقابت با هم می‌پردازند.

فخارزاده گفت: هر ساله این جشنواره در مرداد یا شهریور برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در ۲۴بهمن ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ف

سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزار می‌شود

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.