فخاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید رویدادهای شبانه جایگزین زیست شبانه شود/ شهر تهران روز و شب زنده‌ای دارد

عضو شورای شهر تهران گفت: رویدادهای شبانه کارکرد گسترده‌تری نسبت به زیست شبانه دارند.

باید رویدادهای شبانه جایگزین زیست شبانه شودالهام فخاری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه احیای زیست شبانه اظهار کرد: پیشنهاد من این است که به جای زیست شبانه از عنوان رویداد‌های شبانه استفاده شود، چراکه شهر تهران روز و شب زنده‌ای دارد و همیشه این پرسش مطرح است که آیا احیای زیست شبانه با منافع کسانی که می‌خواهند از آرامش شب استفاده کنند، در تضاد است یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه اصل این موضوع برنامه‌ریزی برای رویداد‌های شبانه است، افزود: برخی از رویداد‌ها تنها در بعضی از محور‌ها مناسب هستند، به همین دلیل فکر می‌کنم عنوان رویداد‌های شبانه بهتر از زیست شبانه است و با این کارکرد فضای گسترده‌تری را می‌توان پوشش داد و دست به اقداماتی نظیر برگزاری نمایشگاه‌های شبانه زد.


بیشتر بخوانید: طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه زیست شبانه تصویب شد


عضو شورای شهر تهران گفت: اگر این طرح درست اجرا نشود، ظرفیت‌های شهر مغفول می‌ماند و نوعی سرمایه سوزی به دنبال خواهد داشت.

فخاری با تأکید بر اینکه برای اجرای این طرح باید به مؤلفه‌های فرهنگی و اجتماعی توجه شود، تصریح کرد: بهترین راهنما برای تعیین اولویت‌های زیست شبانه مردم هستند، چراکه در برخی از نقاط شهر اقبال عمومی در ساعات پایانی بیشتر است.


بیشتر بخوانید: مخالف احیای زیست شبانه هستم/ بچه‌ها باید ساعت ۱۰ شب بخوابند


وی با بیان اینکه شهرداری می‌تواند برای این کار از اطلس اجتماعی شهر تهران استفاده کند، افزود: در برخی از محلات که هنوز ساختار محلی بر آن‌ها حاکم است، می‌بینیم که در ایام ماه رمضان و محرم هیئات مذهبی کانون رویداد‌های اجتماعی هستند، لذا فکر می‌کنم بهترین راهنما مردم هستند.

فخاری با اشاره به ظرفیت خوب منطقه ۱۲ گفت: در این منطقه می‌توان بدون مزاحمت برای مردم رویداد‌های شبانه فعالی داشت، به ویژه اینکه بافت تاریخی متراکم و ارزشمند منطقه ۱۲ ظرفیت خوبی دارد.

انتهای پیام/

مردم بهترین راهنما برای تعیین اولویت‌های زیست شبانه هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار