سلیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شمارش معکوس برای پایان بنگاه‌داری بانک‌ها/ خرید سهام در بورس نباید جزو وظایف بانک‌‌ها باشد

یک مقام مسئول گفت: از سال ۹۵، بانک ها مکلف شدند که هر سال یک سوم از میزان بنگاه داری خود را کاهش دهند تا در پایان سال ۹۷ این امر به طور کامل از بین رفته باشد اما متاسفانه این موضوع اجرا نشده است.

سید حسین سلیمی رئیس انجمن سرمایه گذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وظایف بانک ها اظهار کرد: یکی از وظایف بانک ها ارائه تسهیلات به بخش های گوناگون است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی راه حل مشکلات اقتصادی را ارائه تسهیلات به بخش صنعت دانسته اند و این امر را سبب تولید، اشتغالزایی، افزایش تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی می دانند.

رئیس انجمن سرمایه گذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران به دیرکرد بازپرداخت وام های ارائه شده به شرکت ها اشاره کرد و افزود: شرکت ها به دلیل مشکلات متعدد با تاخیر، وام های خود را پرداخت می کنند و این امر سبب عدم ارائه تسهیلات بانک ها به سایرین و همچنین عدم پرداخت سود سپرده ها به مردم می شود.


بیشتر بخوانید: بانک‌ها وظایف خود را در قبال تولید ملی به درستی انجام ندادند 


بانک ها سپرده های مردم را جهت افزایش تولید خرج کنند

سلیمی خرید سهام در بورس و ساختمان سازی بانک ها را امری نامطلوب برشمرد و گفت: بانک ها باید سپرده ها را جهت تولید و رشد اقتصادی کشور خرج کنند.

وی ادامه داد: طبق آیین نامه امضا شده بانک مرکزی از سال ۹۵، بانک ها مکلف شدند که هر سال یک سوم از میزان بنگاه داری خود را کاهش دهند تا در پایان سال ۹۷ این امر به طور کامل از بین رفته باشد اما متاسفانه این موضوع با مشکلات متعددی رو به رو شده است که از سمت بانک مرکزی در حال پیگیری است.

بانک مرکزی به دنبال حل مشکل بنگاه داری است

رئیس انجمن سرمایه گذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران در پایان تصریح کرد: بانک مرکزی پیگیر  از بین رفتن بنگاه داری بانک هاست و در این زمینه اقدامات جدی داشته است. همچنین در حال سوق دادن بانک ها به سمت قوانین بین المللی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
بسیار کار خوبی است بانک نباید بیاید تو بورس دخالت کند
آخرین اخبار