همه می‌آییم؛

اعلام آمادگی برخی شاعران و نویسندگان برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن

برخی از شاعران و نویسندگان آمادگی خود را برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، راهپیمایی ۲۲ بهمن یکی از نماد‌های وحدت مردم کشورمان در پاسداری و صیانت از ارزش‌های انقاب اسلامی است. این راهپیمایی هر ساله با شکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود تا جواب دندان‌شکنی برای دشمنان انقلاب اسلامی باشد. امسال نیز همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برخی از نویسندگان و شاعران کشور آمادگی خود برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را اعلام کرده‌اند. ما در این گزارش نظر برخی از این افراد در خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن را می‌خوانیم و وصف حس و حال حضور در این راه‌پیمایی را در کلام آن‌ها مرور می‌کنیم.

امیراسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی و مجری برنامه‌های مشاعره رسانه ملی، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اصولاً راهپیمایی‌ها با هدفی صورت می‌گیرند. این هدف اگر مورد توجه همه قرار نگیرد، نمی‌تواند موج بگیرد و به اوج خود برسد. در این راهپیمایی‌ها هر شخص در جای خود وظیفه خاص خودش را دارد؛ نمی‌توانیم از دیگران جدا باشیم. بنابراین اگر قرار است کشور ما به صورت مستقل اداره شود و بیگانگان دخل و تصرفی در شیوه فرهنگ، زندگی و امور ما نداشته باشند، باید خودمان را موظف بدانیم که همکاری کنیم و در راهپیمایی‌ها شرکت داشته باشیم و من نیز در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن‌ماه شرکت خواهم کرد.

وی اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که مسائل اقتصادی ما در جای خودش تأمین بشود و کشورمان به عنوان یک کشور نمونه و مستقل به راه خودش ادامه بدهد.

رضا اسماعیلی، شاعر و پژوهشگر ادبی نیز شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن را یک وظیفه ملی و اسلامی دانست و گفت: طبیعتاً تأثیرگذاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در استمرار و تقویت انقلاب اسلامی و عقب‌نشینی دشمنان قابل توجه است و به طور طبیعی هر سال بعد از راهپیمایی، وقتی خروجی خبرگزاری‌های خارجی را رصد می‌کنیم متوجه می‌شویم که این خبرگزاری‌ها با اکراه اعتراف می‌کنند که مردم ایران باز هم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند و به ارزش‌های انقلاب، امام، اسلام و رهبری عشق می‌ورزند و پای انقلابشان ایستادند. البته این خبرگزاری‌ها در نهایت دشمنی خود را نیز در لا به لای خبر‌ها نشان می‌دهند. بنابراین ما اگر طرفدار انقلاب اسلامی، ایران و میهن اسلامی هستیم و می‌خواهیم از خون شهدا و دستاورد‌های انقلاب اسلامی پاسداری و صیانت کنیم، باید به وظیفه ملی و اسلامی خودمان عمل کنیم و همراه و هم‌دوش با مردم شهید‌پرور ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم و جواب دندان‌شکنی به دشمنان انقلاب اسلامی بدهیم که همچنان پای انقلاب ایستاده‌ایم و از تهدید‌های دشمنان نمی‌ترسیم.

همچنین؛ علیرضا قزوه، شاعر و نویسنده با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرهنگی‌ترین انقلاب است، گفت: انقلاب اسلامی ایران مردمی بوده و نسبت به سایر انقلاب‌ها، انقلاب پاک و قابل اعتمادی است که می‌توان به آن تکیه کرد؛ البته ممکن است برخی انسان‌ها در برخی از برهه‌ها قداست و پاکی این انقلاب را رعایت نکنند.

وی افزود: رهبران انقلاب اسلامی افراد مردمی هستند و علاوه بر اشراف بر مسائل فقهی و سیاسی، شخصیت‌های فرهنگی و ادبی به حساب می‌آیند. بنابراین ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی و ادبی است و نسبت به انقلاب‌های دیگر جنبه‌های فرهنگی و ادبی در آن بسیار پر‌رنگ است؛ پس به نظر می‌رسد که وظیفه دارم در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.