لیگ قهرمانان اروپا؛

ستاره‌های با انگیزه منچستر در مقابل بحران زده‌های پاریس/ گلادیاتور‌های رُم میزبان مردان پورتو

مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود که  منچستر یونایتد از پاری‌سن‌ژرمن پذیرایی می‌کند تیم رم میزبان تیم پورتو است.

منچستر یونایتد - پاری سن ژرمن

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این مرحله تیم منچستر یونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان تیم پاری‌سن‌ژرمن فرانسه است. چند ماه پیش که قرعه کشی این مرحله برگزار شد و مشخص شد این دو تیم به مصاف هم می‌روند کمتر کارشناسی، شانسی برای منچستر یونایتد مقابل تیم قدرتمند پی‌اس‌جی قائل بود اما حالا با گذشت مدتی از این زمان شرایط کاملا تغییر کرده و بسیاری از کارشناسان شانس منچستریونایتد را کمتر از حریف پاریسی خود نمی دانند و حتی بسیاری معتقدند یونایتد شانس بیشتری برای صعود به مرحله بعد دارد. دلیل این پیش بینی این است که با اخراج مورینیو بر روی کار آمدن سولسشر، این مربی کاملا تیم یونایتد را متحول کرده ولی از آن تیم ناامید مورینیو خبری نیست البته فقط این نیست و مصدومان مهم پاری سن ژرمن که قدرت این تیم را حداقل به نصف کاهش می دهد دلیل دیگری برای این پیش بینی است.

جدال این دو تیم را حالا در نبود نیمار و کاوانی شاید بتوان جدال دو ستاره فرانسوی دو تیم یعنی پوگبا و امباپه هم دانست که چند ماه قبل در کنار هم جام جهانی را فتح کردند و حال مقابل هم قرار می گیرند.

شیاطین سرخ با اوله گونار سولسشر این روزها در اوج آمادگی به سر می برند، این مربی موقت نروژی امشب دوازدهمین دیداری است که روی نیمکت یونایتد می‌نشیند. او در ۱۱ بازی قبلی ۱۰ پیروزی و یک تساوی کسب کرده است که آماری فوق العاده محسوب می‌شود.

شاگردان سولسشر سه دیدار بسیار سخت و پشت سر هم دارند که اگر عیار این مربی را بیشتر از قبل مشخص می‌کند. آنها ابتدا امشب در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف پاری سن ژرمن می روند. سپس در جام حذفی انگلیس چلسی را پیش رو دارند و پس از آن در لیگ برتر مقابل لیورپول قرار می گیرند. هر چند سولسشیر پیش از این با پیروزی در مقابل تیم های قدرتمند تاتنهام و آرسنال خودش را ثابت کرده اما این دیدارها بسیار سخت تر هستند و بعید نیست در صورت سربلندی در این سه مسابقه جایگاه خودش را حداقل برای فصل آینده نیز روی نیمکت شیاطین سرخ قطعی کند.

سولسشر برای این مسابقه فقط آنتونیو والنسیا و متیو دارمیان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

در طرف مقابل تیم پاری‌سن‌ژرمن قرار دارد که برخلاف منچستریونایتد این روزها شرایط مساعدی ندارد. البته دلیل شرایط نامساعد پاری‌سن‌ژرمن نتایج این تیم در لوشامپیونه نیست زیرا این تیم با اقتدار در صدر جدول لیگ یک فرانسه قرار دارد بلکه مصدومیت نیمار و کاوانی باعث شده شرایط پاری‌سن‌ژرمن مساعد نباشد. نیمار که مدتهاست مصدوم است و پاریسی ها از قبل می دانستند او به این مسابقه نمی‌رسد اما مصدومیت بی‌موقع کاوانی در هفته گذشته باعث شد نگرانی‌های هواداران این تیم بیشتر شود. البته پاری‌سن‌ژرمن به جز این دو ستاره مهم، توماس مونیر مدافع راست بلژیکیشان را نیز به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و مارکو وراتی هافبک ایتالیایی این تیم تازه از بند مصدومیت رها شده و میزان آمادگی اش مشخص نیست.

البته پاری سن ژرمن هنوز هم برای مسابقه ستارگان بزرگی مانند بوفون، تیاگو سیلوا و امباپه را در اختیار دارد که می‌توانند در این مسابقه به این تیم کمک کنند.

این دو تیم برای نخستین بار در تاریخ شان امشب به مصاف هم می‌روند.

تاکنون پنج بار تیم های فرانسوی و انگلیسی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان به مصاف هم رفتند که در ۴ مورد تیم انگلیسی موفق به صعود به مرحله بعد شده است.

پاری سن ژرمن با ۱۷ گل زده بهترین خط حمله را در مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان در اختیار داشت.

تاکنون هیچ تیم فرانسوی موفق نشده در ورزشگاه اولدترافورد مقابل منچستر یونایتد پیروزی برسد.

شیاطین سرخ در ۹ بازی آخر خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان فقط یک بار موفق به پیروزی شده‌اند.

ترکیب احتمالی منچستریونایتد: دخیا، لیندلوف، بایی، شاو، یانگ ، ماتیچ ، هررا، پوگبا، مارسیال ، لینگارد، رشفورد

ترکیب احتمالی پاری سن ژرمن: بوفون، سیلوا ، کیمپمبه، کهرر، مارکینیوش، وارتی، دراکسلر، آلوز، دی ماریا، امباپه

رم - پورتو

در دیگر دیدار این مرحله، رم در ورزشگاه المپیکو میزبان تیم پورتو پرتغال است.

رم که در مرحله گروهی پشت سر رئال مادرید به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد ، در این مرحله به بهترین قرعه ممکن برخورد کرد و روی کاغد تیم پورتو نسبت به بقیه تیم های نخست گروه ها که جالوروسی ممکن بود با آنها برخورد کند ، حریف آسانتری محسوب می شود.

شاگردان دی فرنچسکو که فصل گذشته عملکرد فوق العاده ای در لیگ قهرمانان داشتند و تا مرحله نیمه نهایی بالا آمدند که در نهایت در این مرحله حریف داور و تیم لیورپول نشدند و از صعود به فینال باز ماندند. آنها امسال تیمشان به خوبی سال گذشته نیست و سخت است که دوباره نتایج سال گذشته را تکرار کنند. گرگها که در سری آ نیز نتایج پرفراز و نشیبی را گرفته است ، برای این دیدار ، اولسن ، اوندر ، پروتی و شیک را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

در طرف مقابل تیم پورتو قطعا آنطور‌ که روی کاغذ به نظر می‌رسد حریف ساده ای برای رم محسوب نمی شود. آنها صدرنشین لیگ پرتغال هستند و در چند تقابل اخیر با رم آمار بهتری نسبت به این تیم دارند.

موسی مارگا ، وینسنت ابوبکر و خسوس کورونا غایبان تیم پورتو برای این دیدار هستند.

این دو تیم تاکنون چهار بار در مسابقات اروپایی مقابل هم قرار گرفتند که پورتو دو بار پیروز شده و دو بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

پورتو شش بازی از هفت مسابقه ای که در لیگ قهرمانان در ایتالیا و مقابل تیم های این کشور به میدان رفته را باخته است.

تنها پیروزی پورتو در ایتالیا در مسابقات لیگ قهرمانان به سال 1996 برمیگردد که سه بر دو میلان را شکست دادند.

پورتو یک بار در سال 2004 قهرمان لیگ قهرمانان شده اما رم هرگز موفق به فتح این جام نشده است.

ترکیب احتمالی رم: میرانته ، فازیو، مانولاس، کارسدروپ، کولاروف، دروسی، انزونزی، زانیولو ، الشراوی، فلورنزی، ژکو

ترکیب احتمالی پورتو: کاسیاس ، فیلیپه ، پپه ، الکس تیس، میلیتائو، هررا، اولیور تورس، براهیمی، دنیلو پریرا، آدرین لوپز، سوارس


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

پیش بازی نخستین شب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار