سردار مهری مطرح کرد؛

مشکلی بابت صدور گواهینامه رانندگی نداریم/ شرط رانندگی قبولی در آزمون است نه در دست داشتن گواهینامه

رئیس پلیس راهور ناجا درباره صدور گواهینامه رانندگی برای افرادی که در آزمون راهنمایی و رانندگی قبول شده‌اند، توضیحاتی داد.

مشکلی بابت صدور گواهینامه رانندگی نداریم/ شرط رانندگی قبولی در آزمون است نه در دست داشتن گواهینامهبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در دوره استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس راهور فاتب که امروز (سه‌شنبه ۲۳ بهمن) برگزار شد، اظهار کرد: مردم ما در سراسر کشور در روز ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشتند و نیروی انتظامی به بهترین وجه ممکن نظم و امنیت را فراهم کرد.

وی افزود: فرمانده ناجا توجه زیادی به مسئله آموزش دارند، به همین دلیل قرارگاه آموزشی تربیتی و جهادی کارکنان ناجا را تأسیس کردند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در سال جاری دوره‌های تعالی رفتار برای مدیران پلیس راهور را برگزار کردیم و در این دوره‌های آموزشی ما به دنبال اهداف شناختی و رفتاری هستیم. از نظر شناختی به دنبال این هستیم که تمام مأموران پلیس راهور مبنای رفتاری را آموزش ببینند.

سردار مهری گفت: چند سال قبل اگر افسر پلیس به یک فرد دستور می‌داد، این فرد بدون هیچ، چون و چرایی دستور پلیس را اجرا می‌کرد، اما امروز اگر مأمور ما به یک فرد می‌گوید بفرمایید و از مسیر دیگر حرکت کنید، باید دلیل حرف خود را هم مطرح کند.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که بینش کارکنان ما به قوانین افزایش پیدا کند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: ما در این دوره‌ها به دنبال این هستیم که مأموران ما به مأموریت خود علاقه پیدا کنند و دیدگاه‌های منفی نسبت به پلیس رفع شود.

سردار مهری گفت: کشور ما بزرگ و دارای اقوام مختلف است و ما به دنبال این هستیم افرادی که اعمال قانون می‌کنند در سراسر کشور وحدت رویه داشته باشند و اخلاق حرفه‌ای پلیس عملیاتی شود، به همین دلیل از دهه ۸۰ دوره‌های تعالی رفتار کارکنان پلیس راهور برگزار شد که نتایج مثبتی به همراه داشت.

وی افزود: از زمانی که دوره‌های تعالی رفتار برای کارکنان برگزار می‌شود، میزان شکایات مردمی کاهش پیدا کرده است و ما به دنبال این هستیم که شکایات مردمی را به کمترین حد ممکن برسانیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با تأکید براینکه پلیس باید شجاع و خطر پذیر و غیرتمند باشد، گفت: ما باید براساس ارزش‌های اسلامی، پلیسی باشیم که در تراز انقلاب اسلامی باشد.

سردار مهری گفت: تنها پلیسی که خودش حکم می‌دهد و خودش هم آن را اجرا می‌کند، پلیس راهور است و این اجازه را هم قانون داده است و احکام دیگر پلیس‌های تخصصی باید از مسیر قوه قضاییه اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت کرامت انسانی از ویژگی‌های رفتار پلیس است، گفت: رعایت ادب و حفظ کرامت انسانی هیچ منافاتی با اعمال قانون ندارد.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: یکی از خصوصیات مهم پلیس ایثارگیری است.

همچنین در ادامه سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این دوره‌ها کمک می‌کند تا کارکنان ما در برخورد با مردم رفتار مناسبی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا در رابطه با مجروح شدن چند مأمور پلیس راهور تهران با چاقو در زمان اعمال قانون راننده متخلف در هفته گذشته بیان کرد: نیروی انتظامی قطعا از طریق مراجع قضایی از کارکنان خود حمایت می‌کند و اگر از سوی افراد اقدام خلافی نسبت به مأموران پلیس صورت گیرد، حتما از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

وی افزود: برگزاری دوره‌های تعالی رفتار در میزان شکایات مردم از مأموران پلیس تأثیر دارد و آن را کم کرده است و از زمان برگزاری این دوره‌ها کمترین شکایت از پلیس راهور گزارش شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا در رابطه با اجرای طرح زوج و فرد در شهر تهران بیان کرد: ایده‌های مطرح شده تا زمانی که تصویب نشوند، قابلیت اجرایی ندارند.

وی در رابطه با طرح نوروزی گفت: پیش بینی می‌شود طرح ترافیکی نوروزی از ابتدای اسفند ماه شروع شود و ما امسال شاهد ورود ۸۰ هزار خودروی نو شماره در سطح جاده‌ها هستیم، بنابراین پیش بینی می‌کنیم که میزان سفر‌ها در نوروز افزایش پیدا کند.

سردار مهری تصریح کرد: افرادی که در آزمون راهنمایی و رانندگی قبول می‌شوند، هیچ مشکلی برای رانندگی ندارند و در سامانه کد گواهینامه‌یشان ثبت می‌شود و می‌توانند رانندگی کنند.

وی افزود: در ۹ ماهه سال جاری کمتر از یک درصد افزایش جانباختگان تصادفات رانندگی را داشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتصی ادم پیرا
۱۳:۵۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام ایا دارندگان کارت معافیت پزشگی ماده ۳۳بند ۴میتوانند برای گواهینامه رانندگی اقدام کنند تاریخ صدور ۱۳۹۳/۱/۶
آخرین اخبار