معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت خبر داد

دستگیری سارقی که با تغییر در جزئیات فنی خودرو‌های سرقتی، آن‌ها را می‌فروخت

سرهنگ میرزکی از دستگیری باند سارقان خودرو در یکی از شهرهای غربی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: طی اقدامات صورت گرفته توسط ماموران ما، مشخص شد شخصی به هویت شهریار. الف که از سابقه داران حرفه‌ای در زمینه سرقت خودرو و تغییر در ارکان اساسی خودرو‌های سرقتی است، به تازگی پس از آزادی از زندان با تشکیل باندی به صورت گسترده اقدام به خرید و فروش خودرو‌های سرقتی در سراسر کشور کرده و با دست کاری ارکان اساسی آن‌ها، این خودرو‌های سرقتی را به فروش می‌رساند.

وی افزود: این باند پس از خرید خودرو‌هایی مانند پژو ۴۰۵ و پژو پارس که در تصادفات دچار خسارت‌های جدی و اساسی شده بودند، اقدام به سرقت خودرو‌هایی شبیه مدل خودرو‌های سرقتی کردند و با انتقال آن‌ها به شهرستان، پلاک خودرو‌های تصادفی و شماره شاسی و بدنه آن‌ها را جایگزین خودرو‌های سرقتی کردند و آن‌ها را به فروش می‌رساندند.

سرهنگ میرزکی تصریح کرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده دستگیری شهریار متهم اصلی این پرونده در دستور کار قرار گرفت و پس از اخذ نیابت قضایی، تیمی از ماموران اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کرمانشاه اعزام شدند و پس از ساعت‌ها تعقیب و مراقبت، متهم را در حالی که با یک دستگاه خودروی ۲۰۶ سرقتی که دارای سابقه اعلام سرقت از تهران در حال تردد بود، دستگیر کردند.

وی افزود: متهم در تحقیقات به عمل آمده در ابتدا منکر هرگونه سرقت و تغییر در ارکان اساسی خودرو‌های سرقتی و خرید و فروش خودرو‌های مسروقه بود که پس از مواجهه با مستندات و مدارک به خرید سه دستگاه خودروی مسروقه سند نمره از دو نفر در شهرستان کرج اعتراف کرد.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: در ادامه یکی از همدستان متهم به هویت سعید در کرمانشاه در حالی که محل سکونت خود را تغییر داده بود و در منزل خواهرش زندگی می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد و از وی یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مسروقه، یک دستگاه خودروی مزدا ۳ با پلاک جعلی و تعدادی اوراق و مدارک مربوط به خودرو‌های تصادفی کشف شد.

سرهنگ میرزکی خاطرنشان کرد: در تحقیقات صورت گرفته متهمان به خرید و فروش خودرو‌های مسروقه با دست کاری در ارکان اساسی آنان اعتراف کردند که تعداد ۹ دستگاه از خودروی مسروقه سند نمره در شهر‌های همدان، کرمانشاه، قزوین وپرند شناسایی و توقیف شدند.

انتهای پیام/

دستگیری باند سارقان خودرو در غرب کشور

برچسب ها: اخبار جنایی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار