با مخترعین ایرانی؛

تولید اولین ربات پوشیدنی ایرانی

محققان ایرانی توانسته‌اند برای اولین بار در جهان ربات پوشیدنی را برای کمک به کسانی که مشکل راه رفتن دارند، طراحی کنند.

ایرانی اولین ربات پوشیدنی راه رفتن در جهان تولید شدبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان کشور توانسته‌اند با تکیه بر دانش خود برای اولین بار در جهان با طراحی  و تولید ربات پوشیدنی برای کمک رساندن به افراد ناتوان از راه رفتن، نام ایران را در میان تولید کنندگان این دستگاه قرار دهند.

رضوان نصیری دانشجوی دکتری دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره محصولی که موفق به تولید آن شده است، اظهار کرد: این ربات‌ها با هدف کاهش مصرف انرژی بیماران طراحی می‌شوند و در زمینه راه رفتن و دویدن به بیماران کمک می‌کنند. من موفق به تولید اسکلت خارجی برای کاهش مصرف انرژی در هنگام دویدن شده‌ام.

نصیری با بیان اینکه ربات‌های پوشیدنی به افراد کمک می‌آید گفت:  با تولید این ربات بدون استفاده از هیچ‌گونه موتوری هشت درصد مصرف انرژی هنگام دویدن را کاهش دادیم.

ربات‌های تحقیقاتی به کمک ورزشکاران می‌آید

وی با بیان اینکه این ربات برای اولین بار در جهان توسط ایران طراحی و ساخته شده است، گفت: برای اولین بار توانسته‌ایم این ربات را طراحی کنیم و حتی معتبرترین رسانه‌های خارجی هم درباره این دستاورد عظیم مطلب نوشته‌اند.

نصیری با اشاره به تجاری سازی این ربات اظهار کرد: در حال حاضر کاربرد این ربات تحقیقاتی است و در میان عموم برای ورزشکاران کارایی بسیاری دارد و به دلیل وجود مسائل و مشکلات اقتصادی کنونی کشور منطقی نیست که بخواهیم تعداد انبوهی از این دستگاه را تولید کنیم.

این مخترع کشور یادآوری کرد: اگر به طور خلاصه بخواهم بگویم ساخت این ربات در کشور دستاورد بزرگی بوده است و نه تنها در ایران بلکه در جهان هم نمونه خارجی آن وجود ندارد و ما موفق شده‌ایم با بهره گیری از راه‌کار‌های جدید و روش‌های تحقیقاتی برای اولین بار چنین رباتی را در کل جهان طراحی کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار