سردار عبداللهی:

مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه بزرگی آفریدند/ خدمت‌رسانی مسئولان به مردم باید بیشتر از گذشته شود

معاون هماهنگ کننده ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: مردم ما روز گذشته حماسه بزرگی آفریدند و البته بار مسئولیت و خدمت مسئولان به این مردم بیشتر از گذشته می‌شود.


مردم در راهپیمایی ۲۲ یهمن حماسه بزرگی آفریدند/ خدمت‌رسانی مسئولان به مردم باید بیشتر از گذشته شودبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار خلبان علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستادکل نیرو‌های مسلح عصر امروز در آئین اختتامیه نمایشگاه ملی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم ما روز گذشته حماسه بزرگی آفریدند که از برکات و رحمت‌های انقلاب اسلامی است البته تقارن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با دهه فجر حکمت‌های زیادی دارد.

وی افزود: این حکمت‌ها به این معناست که نگاه ائمه اطهار به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) به این انقلاب و این مردم است. مردم با همه مشکلاتی که ممکن است داشته باشند اینگونه در مقابل دشمن حاضر می‌شوند که باید برای این موضوع شاکر درگاه خداوند باشیم.

عبداللهی با اشاره به مردم متدین و ولایت‌مدار کشورمان اظهار کرد: باید به این مردم شریف، متدین و ولایتمدار درود بفرستیم و به آنها افتخار کنیم، همه مسئولان باید بابت خدمت به این مردم افتخار کنند البته بار مسئولیت و خدمت مسئولان به این مردم بسیار بیشتر از گذشته می‌شود.

وی ادامه داد: دشمنان برای اینکه مانع از برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شوند برنامه‌ریزی بسیار گسترده‌ای انجام داده بودند، اما جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی به کوری دشمنان با شکوه بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد. 

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح درباره نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: این نمایشگاه برای تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها بسیار خوبی بود تا دستاوردها و خدمات خود را در آن به نمایش بگذارند تا موجب دلگرمی مردم شوند که هدف آن خوشحال‌کردن دوستان انقلاب اسلامی و مایوس کردن دشمنان آن بود.

وی ادامه داد: در ستاد کل نیروهای مسلح برای برگزاری این نمایشگاه ها شورایی برگزار شد و پس از تقسیم کار در چندین جلسه، مقرر شد تا چهار نمایشگاه بزرگ دستاوردهای دفاعی برگزار شود.

عبداللهی درباره بازخورد برگزاری این نمایشگاه ها گفت: برگزاری این نمایشگاه در بین بازدیدکنندگان اعم از مردم، مسئولان دولتی، سفرا و وابستگان خارجی بازخورد خوبی داشت.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به سوال خبرنگار شبکه الجزیره از وی درباره اینکه آیا شما از نمایش تمامی امکانات دفاعی خود در این نمایشگاه‌ها نگران نیستید، اظهار کرد: من به او گفتم که این دستاورد‌ها تنها بخشی از توان دفاعی نیرو‌های مسلح ایران اسلامی که در این نمایشگاه‌ها به نمایش درآمده است.

عبداللهی درباره تجهیزات دفاعی به نمایش درآمده در این نمایشگاه‌ها تصریح کرد: آنچه در این نمایشگاه‌ها ارائه شده، بخشی از توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های هوایی، زمینی، دریایی و پدافندی بود. ما از ۷۲۱ قلم کالا و تجهیزات دفاعی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی درباره آن تحقیق شده و آنها را تولید کرده‌‌ایم فقط ۵۰۰ قلم از این دستاورد‌ها را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتیم البته نتوانستیم برخی از این دستاورد‌ها را به دلیل ملاحظات امنیتی  به نمایش بگذاریم.

وی افزود: توانمندی نیرو‌های مسلح بیش از آن چیزی است که در مصلی حضرت امام خمینی(ره) به نمایش درآمده بود. سفرای کشور‌های خارجی و وابستگان نظامی کشور‌ها از کشور‌های آمریکایی، آمریکای جنوبی، اروپایی و آفریقایی از این نمایشگاه بازدید کردند. آنها از این دستاورد‌ها عکس و فیلم می‌گرفتند که بسیاری از این دستاورد‌ها را پیش از این مشاهده نکرده بودند، چون ما قبلا ساخت این تجهیزات را اعلام کرده بودیم، اما آنها ساخت بسیاری از این دستاوردها را باور نمی‌کردند.

عبداللهی خاطر نشان کرد: برگزاری این نمایشگاه در زمینه معرفی قدرت دفاعی، چهره علمی کشور، توانمندی‌ها و قابلیت‌های فکری و علمی دانشمندان و متفکران کشورمان بسیار موثر بود و مردم ما هم از این نمایشگاه استقبال خوبی کردند.

وی ادامه داد: در کنار برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی در مصلی، دستاورد‌های سازندگی نیرو‌های مسلح را در هم در آنجا به نمایش گذاشتیم که براساس قانون اساسی، این قرارگاه‌ها باید در زمان صلح امکانات خود را در اختیار دولت بگذارند و به کمک دولت بیایند که تاکنون کار‌های بزرگی را انجام داده اند.

عبداللهی بیان کرد:  رکورد‌های عجیبی هم در این عرصه ثبت شده است که باید به چند نمونه از این رکورد‌ها اشاره کنم. به طور مثال، یکی از این رکورد‌ها احداث ۶۵ کیلومتر تونل ظرف یکسال و دومین رکورد آن،  احداث ١٨۵ کیلومتر آزادراه ظرف یکسال بوده که از رکورد‌ها برتر دنیا به شمار می‌رود.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به استقبال خوب مردم از این نمایشگاه‌ها، تصریح کرد: با توجه به حضور بسیاری از مردم در مراسم عزاداری ایام فاطمیه، حدود نیم میلیون نفر از آن‌ها استقبال خوبی از این نمایشگاه‌ها داشتند که این آمار نشان از علاقمندی مردم نسبت به دستاورد‌های فرزندان خود در نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های دولتی دارد.

عبداللهی درباره حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اظهارکرد: مردم بسیار باشکوه در این راهپیمایی شرکت کردند و مسئله تأمین امنیت این راهپیمایی مهم‌ترین نکته این مراسم بود.

وی ادامه داد: دشمن پیش از ٢٢ بهمن بسیار تلاش کرد تا فضا را به نوعی امنیتی کند تا مردم را دلسرد کند و به این منظور اقداماتی از قبیل: ناامنی، ترور و حمله نیمه شب به تانکر سوخت را در خوزستان، سیستان و بلوچستان، چابهار، زاهدان و خرم آباد ایجاد کرد تا این نگرانی را در مردم ایجاد کند که گویی قراراست در ٢٢ بهمن مشکلات امنیتی پیش آید، اما به یاری خداوند و با اشراف اطلاعاتی و کار انتظامی و حضور مستمر دستگاه‌های امنیتی این راهپیمایی بسیار با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

وی گفت: دشمن فرصت طلب است و قصد دارد تا از هر فرصت و مناسبتی برای ناامنی کشور استفاده کند که حضور مردم در راهپیمایی ٢٢ بهمن سیلی محکمی به گوش دشمنان بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار