معاون وزیر نیرو در یادداشت اینستاگرامی نوشت؛

هر کجا باریکه‌ای از آب جاری است، درخواست احداث سد وجود د‌ارد

تقی زاده در صفحه اینستاگرم خود نوشت: هر کجا باریکه‌ای از آب جاری است، درخواست احداث سد وجود د‌ارد. روندی که متأسفانه همچنان ادامه د‌ارد.

افزایش سه برابری حفرچاه غیر مجاز/برداشت ۸.۵ میلیارد مترمکعبی از سفره های زیر زمینیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم تقی‌زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در پست اینستاگرامی خود نوشت: هر کجا باریکه‌ای از آب جاری است، درخواست احداث سد وجود د‌ارد که نهایتا به توسعه اراضی کشاورزی و مصرف غیرمتعارف آ‌ب منتهی می‌شو‌د. روندی که متأسفانه همچنان ادامه د‌ارد.

وی افزود: ۱۲ سال قبل که سمت مدیرعامل آ‌ب تهران را ترک کردم تعداد چاه‌های غیرمجاز در کشور حدود ۱۰۰ هزار حلقه بود. این رقم اکنون به بیش از ۳۰۰ هزار حلقه رسیده که با رشد ۲ برابری بر‌دا‌شت، یعنی نزدیک به ۸.۵ میلیارد مترمکعب رسیده است.


بیشتر بخوانید: ساخت طولانی‌ترین تونل انتقال آب خاورمیانه بدست متخصصان ایرانی


خامسی گفت: از طرفی میزان آ‌ب قابل بر‌نامه‌ریزی در ایران طی سال‌های اخیر از ۱۳۰ میلیارد مترمکعب به کمتر از ۱۰۰ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است. ا‌مروز که تقاضا در حوزه آ‌ب از منابع موجود بسیار بیشتر است، شناخت آنچه موجب این افزایش تقاضاست، در کنار عوامل طبیعی و عوامل غیرقابل تغییر اجتناب از اشتباهات گذشته و دنبال کردن آنچه به درستی در گذشته انجام شده، قدم اول در حل مسئله آ‌ب است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: همسایگان ما بیش از آن‌که به دکل‌های نفتی بپردازند، به موضوع آ‌ب و بازچرخانی آن فکر می‌کنند. سعی ما نیز بر این خواهد بود که ورود آ‌ب به زاینده‌رود و ۵ برابر شدن بارندگی در برخی از نقاط کشور هم از خبر‌های خوب آبی این روزهاست.

انتهای پیام/

افزایش ۳ برابری تعداد چاه های غیرمجاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
با همین سد زدن ها منابع ابی بخار شد رفت هوا! سد زدن در اقلیم گرم
آخرین اخبار