رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

فارغ‌التحصیل دکتری در مواجهه با مشکلات جامعه نمی‌داند چه کند/ افراد را صرفا برای ورود به دانشگاه آماده می‌کنیم

رجبی گفت: دانشجویان دکتری ما نمی‌دانند در مواجه با چالش‌های جامعه چه کاری انجام دهند و جوانان تنها برای ورود به دانشگاه آماده شده‌اند.

فارغ‌التحصیل دکتری در مواجهه با مشکلات جامعه نمی‌داند چه کند/ افراد را صرفا برای ورود به دانشگاه آماده می‌کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رجبی رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نشست هم‌اندیشی رؤسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی (بعد از انقلاب) که صبح امروز در مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: در ایران هر فردی که  مدرک دکتری می‌گیرد استاد می‌شود، اما در کشور‌های دیگر برای استاد شدن افراد نیازمند گذراندن دوره‌های تکمیلی و پروفسوری هستند.

وی افزود: هدف آموزش و پرورش در هر کشوری تربیت شهروندی است که مسائل شهروندی را در یابد و آنچه را بیاموزد که در زندگی برایش مفید باشد.

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی گفت: در آموزش و پرورش ایران،  افراد برای ورود به دانشگاه آماده می‌شوند و حال که تعداد  دانشگاه‌ها افزایش یافته شمار بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی هم به تبع آن افزایش پیدا کرده است.

رجبی بیان کرد: در حال حاضر فارغ‌التحصیل دکتری ما نمی‌داند در مواجهه با چالش‌های زندگی چه کند؛  آموزش‌ها باید به گونه‌ای باشد که چه فرد دانشگاه برود چه نرود درس‌ها را بیاموزد.

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: در آلمان سازمانی وجود دارد که ارزشیابی توانمندی دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی را انجام می دهد است و از ۳۱ کشور آمار گرفتند تا دریابیم کدام کشور دانش‌آموزانش بیشترین توانایی زندگی را داشتند که نروژ اول، کره جنوبی دوم، ایسلند سوم، آمریکا ۱۵ و آلمان ۲۵ شد.

وی بیان کرد: پیشنهاد دادم برای هر چیزی که در جامعه نیاز داریم دوره آموزشی بگذاریم، الان چرا دیپلم شیلات، پلیس یا راه آهن نداریم، لازم نیست افراد فقط مهندس شوند.

انتهای پیام/

فارغ التحیل دکتری ما از عهده مهارت‌های زندگی برنمی‌آید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار