مدیر کل پشتیبانی دامپزشکی استان تهران:

عرضه اینترنتی گوشت متوقف نشده است/ قاچاق عامل اصلی گرانی گوشت

عرضه اینترنتی گوشت متوقف نشده است/ قاچاق عامل اصلی گرانی گوشتسالمی گفت: توزیع گوشت از طریق فروشگاه اینترنتی از روز گذشته به وزارت صمت محول شده و عرضه همچنان از طریق سه سایت اینترنتی ادامه دارد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا سالمی مدیر کل پشتیبانی دامپزشکی استان تهران در جریان بازدید از کشتارگاه و محل نگهداری دام‌های وارداتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تصمیم جدید دولت بحث عرضه و توزیع گوشت از طریق فروشگاه‌های اینترنتی به وزارت صمت محول شده، با این وجود این مسئولیت از پشتیبانی امور دام و وزارت جهاد کشاورزی ساقط شده است.

وی افزود: پشتیبانی امور دام برای آنکه طرح عرضه گوشت از طریق فروشگاه اینترنتی نیمه کاره نماند و ادامه یابد این طرح را  از طریق سه فروشگاه اینترنتی ادامه خواهد داد تا  راهکار بهتری در توزیع و رفع نواقص موجود بدست آید.

سالمی ادامه داد: در طول روزهایی که عرضه اینترنتی گوشت قرمز ادامه داشت حدود ۳۵ تن گوشت به مردم رسیده است به طوریکه روزانه ۲ تا ۲ و نیم تن گوشت از طریق سایت به روز رسان، یک تا یک ونیم تن از طریق سایت یخچال و یک تا یک ونیم تن دیگر هم بوسیله سایت مستر قصاب عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سایت اینترنتی یخچال پس از قطعی موقت از شنبه شروع به کار خواهد کرد، بیان کرد: در حال حاضر فروشگاه‌های اینترنتی تنها در تهران فعال هستند و ممکن است وزارت صمت راهکارهای بهتری برای عرضه در دیگر استان‌ها داشته باشد.


بیشتر بخوانید: واردات دام زنده تا تعادل قیمت گوشت ادامه دارد/ نظارت و برخورد وظیفه ما نیست


مدیر کل پشتیبانی دامپزشکی استان تهران از واردات روزانه ۲ هزار رأس دام زنده خبر داد و گفت: همچنین روزانه مقادیر لاشه سرد و گرم وارد کشور می‌شود که این امر بخشی از تقاضا را پوشش می‌دهد، با این وجود پیش‌بینی می‌شود روند افزایش قیمت گوشت در بازار متوقف شود.

سالمی از افزایش واردات گوشت خبر داد و گفت: در ده ماهه گذشته ۲ و نیم برابر سال قبل گوشت سبک وارد شده است، همچنین کاهش ۱۷ درصدی کشتار تنها نشان می‌دهد که مقادیری دام از کشور خارج شده است.

وی در پایان قاچاق دام را عامل اصلی گرانی گوشت در بازار اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون هر کیلو دام زنده در کشور‌های غربی و جنوبی ۸۰ هزار تومان است در حالی که در کشور ما قیمت دام نصف این رقم است، با این وجود بدیهی است که انگیزه خروج غیر قانونی دام از کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/

واردات روزانه ۲ هزار رأس دام زنده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۹:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
والا ما هر چی میریم تو سایت بروزرسان مدام جلوی گوشت دولتی هیچ قیمتی ثبت نشده
معلومه که فروشش متوقف شده
چرا برای اینکه اینقدر قیمت گوشت بالا نره از اول اینکار رو نکردید اینقدر صبر کردید به اون حدی که دوست داشتید رسید حالا میگید اینقدر وارد میکنیم تا گوشت ارزون بشه
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
واردات گاو و گوسفند مولد اگر برای دامداران آزاد بشود قطعا قیمت ها مایین میاید . ولی کو گوش شنوا ؟
Iran (Islamic Republic of)
تهرانی
۱۸:۰۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خود دولت عامل همه گرانی ها و نابسامانی هاست.اونوقت شما میخواهید مشکلات را حل کنه؟؟؟!!!
Israel
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
امروز در توزیع گوشت مشکل وجود دارد فردا چیزهای دیگر
یک پیشنهاد:
یک سایت اینترنتی ایجاد شود تا مردم بر اساس آدرس منزل و درج کد ملی در یک روز مشخص به فروشگاه منتخب (رفاه، شهروند، کورش، هفت، هایپرمی و ...) جهت دریافت گوشت گرم و یخی معرفی گردند
مشابه اینکار در تعویض کارت ملی انجام می شود
این روش جهت بسیاری از مشکلات آتی مشابه نیز قابلیت اجرایی بر اساس عدالت و کمترین خطای ممکن و تقلب را دارد
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد رجبي
۱۴:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
حال حاضر دولت برنامه اي براي توزيع كالاهاي اساسي و مديريت بازار ندارد . از طرفي تفكر ات سرمايه داراي يا غير واقعي دولت با شرايط امروز جامعه باعث شده كه نيازمندان و 7 دهك پايين در آمدي ضربه هاي جبران ناپذيري رواني، فرهنگي و اقتصادي ببينند. وقت است كه مجلس با طرح هاي سه فوريتي برنامه توزيع مديريت شده كالا هاي اساسي را شروع كند. مجلس بايد دولت( سازمان هدفمندي يارانه ها) را حداكثر در مدت 20 روز اول اسفند ملزم كند كه از خانوارهاي متقاضي دريافت كالاهاي اساسي براساس كد ملي سرپرست همراه با افراد تحت تكفل و همچنين كد اقتصادي نزديك ترين فروشگاه زنجيره اي يا تعاوني روستايي محل زندگي آنها ثبت نام فوري به عمل آورد. براي خانوارهاي ثبت نام شده كارت اعتباري خريد به نام آن سرپرست خانوار صادر و حداقل دو بار در اول و وسط هر ماه شارژ شود و خانوار به آساني و فارغ از هر نوع فشاري؛ مشغول دريافت كالاي اساسي خود( گوشت قرمز - برنج ايراني - پنير ايراني - مرغ و تخم مرغ - حبوبات - روغن مايع ) شود. خدا وكيلي! اجراي اين برنامه آسان ترين و عملي ترين راه براي تحقق عدالت اجتماعي است. كاش! دولت مردان و نمايندگان مجلس دست از بلند پروازي و ايده آل گرايي بردارند و به ياد داشته باشند كه اين قشرهاي ضعيف جامعه( دهك 7 به پايين) هستند نه برنامه ها و ايده ها و كارها و اقدامات بي نتيجه آنها.
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۳:۵۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
ضعف مدیریت عامل گرانی گوشت هست
آخرین اخبار