زندگی در چشمه‌های کازرون جاری شد

فرماندار شهرستان کازرون گفت: با بارندگی‌های سال زراعی جاری، چشمه‌های کازرون جان گرفت.

زندگی در چشمه‌های کازرون جاری شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داریوش دهقان فرماندار شهرستان کازرون صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی‌های مناسب در سال زارعی جاری، اظهار کرد: با جمع ۶۵ میلی‌متر بارش اخیر، جمع بارندگی در سال آبی جاری در شهرستان کازرون به ۳۴۰ میلی‌متر رسید و چشمه‌های این شهرستان جانی دوباره گرفت.

وی، با اشاره به ۱۱۴ میلی‌متر بارندگی در سال زراعی جاری و ۳۵۶ میلی‌متر متوسط میانگین ۵۰ ساله در شهرستان کازرون افزود: متوسط بارندگی سالانه در طول ۵۰ سال اخیر در این شهرستان ۴۹۵ میلی‌متر بوده است.

فرماندار کازرون با اشاره به افزایش دبی چشمه ساسان به ۵.۲ مترمکعب در ثانیه و چشمه سیدحسین به ۲.۵متر مکعب در ثانیه ادامه داد: چشمه‌های رنجان و پیرسبز که در سال‌های اخیر خشک شده بود جان دوباره گرفته و دبی این دو چشمه به دو متر مکعب در ثانیه رسیده است.

دهقان تصریح کرد: این چشمه‌ها، منابع تغذیه کننده رودخانه شاپور هستند که طبق محاسبه انجام شده دبی این رودخانه در حال حاضر حوالی روستای بوشیگان به ۲۶ متر مکعب در ثانیه و حوالی روستای چیتی ۹۷ متر مکعب در ثانیه افزایش یافته است.

فرماندار شهرستان کازرون اضافه کرد: به جز رودخانه شاپور دبی رودخانه اعظم جره قبل از سد در حال ساخت نرگسی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

وی بیان کرد: دبی این رودخانه در حال حاضر ۳۴ متر مکعب در ثانیه است که این رودخانه پس از الحاق به رودخانه سیاه‌رود جمع چشمه‌های دادین با دبی ۹۰ مترمکعب در ثانیه در حال حاضر از شهرستان خارج می‌شود.

انتهای پیام/چ

جانی دوباره در چشمه‌های کازرون

برچسب ها: آب و هوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.