افزایش تعداد گشت‌های حفاظت منابع طبیعی در آستانه نوروز

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از افزایش تعداد گشت‌های حفاظت منابع طبیعی در آستانه نوروز در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،عباس بهاری فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از افزایش تعداد گشت‌های حفاظت منابع طبیعی با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و فصل بهار خبر داد و گفت : در ایام بهار و تابستان مردم از عرصه‌های منابع طبیعی بیشتر استفاده می‌کنند بر همین مبنا در صدد افزایش تعداد گشت‌ها هستیم.

وی گفت : امسال میزان آتش سوزی‌ها در استان کرمانشاه از نظر فقره ۵۸ درصد و از نظر مساحت ۸۳ درصد کاهش یافته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بیان داشت: بیشترین میزان آتش سوزی از خرداد تا اواسط آبان ماه رخ می‌دهد که در این میان کاهش بارندگی سبب افزایش پوشش گیاهی و در نتیجه زنگ خطری برای ایجاد حریق خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های امسال احتمال افزایش آتش سوزی‌ها وجود دارد بر همین مبنا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

به گفته بهاری، مساحت اراضی استان کرمانشاه دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است که یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از این اراضی را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که این میزان بیش از ۷۰ درصد مساحت استان کرمانشاه بوده و باید مورد حفظ و حراست قرار گیرند.

وی گفت: بر اساس استاندارد‌ها به ازای هر ۱۰ هزار هکتار مرتع یک نفر و به ازای هر پنج هزار هکتار جنگل یک نگهبان وجود دارد در حالی که در استان به ازای هر ۲۱ هزار هکتار منابع طبیعی یک نفر محافظ منابع طبیعی وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بیان داشت: بر همین مبنا از نظر تعداد نیرو‌های حفاظت منابع طبیعی، بودجه و تجهیزات کمبود داریم.

وی عنوان کرد: این اداره از وجود یک بالگرد هوایی محروم است و برای عملیات‌های انجام شده از جمعیت هلال احمر کمک می‌گیرد .

 

 

انتهای پیام/د

در ایام بهار و تابستان مردم از عرصه‌های منابع طبیعی بیشتر استفاده می‌کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.