نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت:

دستگاه‌‎ها باید پرداخت عیدی کارکنان خود را با سرعت بیشتری انجام دهند/ بودجه سال ۹۸ تنها برای ۴ ماه اول سال نیست

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هر دستگاهی که درخواست وجه و لیست کارکنان خود را داد؛ عیدی آن‌ها را دریافت کرد.


دستگاه‌‎ها باید پرداخت عیدی کارکنان خود را با سرعت بیشتری انجام دهند/  بودجه سال ۹۸ تنها برای ۴ ماه اول سال نیستبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت عیدی کارکنان در حاشیه هیئت دولت گفت: افرادی که مشمول دریافت عیدی می‌شدند تخصیص این عیدی‌ها در همان تاریخ به خزانه داده شده و خزانه هم مبالغ آن را آماده کرد. هر دستگاهی که موفق شد و درخواست وجه و لیست کارکنان خود را داد مثل صندوق‌های بازنشستگی عیدی آن‌ها را دریافت کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه افزود: برای صندوق‌های بازنشستگی عیدی آن‌ها پرداخت شد همچنین بخشی که مربوط به استان‌ها بود و برخی رسانه‌ها عیدی را دریافت کردند. برخی وزارتخانه‌ها برای دریافت عیدی کارکنانشان اظهار می‌کردند که مشکلی برای تهیه لیست داریم و باید برخی از این لیست‌ها را بر اساس میزان کاری که کارمندان غیر رسمی هستند باید تفکیک کنند، بنده باید بگویم که عیدی آن‌ها در خزانه است و بنده از پنجشنبه اعلام کردم که پرداخت این عیدی‌ها انجام می‌شود و به دلیلی که ۲ روز تعطیلی داشته‌ایم وزارتخانه‌ای که روز یکشنبه لیست خود را برده‌اند درخواست تخصیص خود را گرفتند.

نوبخت با بیان اینکه تا پایان سال ۵ پرداختی به همکارانمان در دستگاه‌های اجرایی داریم گفت: این دستگاه‌ها اعم از شاغلین، بازنشستگان، کارمندان رسمی و پیمانی پرداخت خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: برای دریافت عیدی عذر هیچ دستگاهی موجه نخواهد بود که در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه نتوانستند لیست خود را به خزانه بدهند تا پول خود را دریافت کنند اگر تأخیر این وزارتخانه‌ها بیشتر شود قصور را به حساب همکاران خودم در دستگاه‌های ستادی وزارتخانه‌ها می‌گذارم برای اینکه این واریزی‌ها را با سرعت بیشتری باید انجام دهند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که آیا ورود ارز صادراتی به کشور با مشکلاتی همراه است، یادآور شد: انتظار بانک مرکزی این است که همه ارز ناشی از صادرات بویژه صادرات غیرنفتی به بانک مرکزی یا در سیستم نیما به فروش برسد یا اینکه این ارز را در اقتصاد ملی وارد کنند که این اقدام توسط بانک مرکزی دنبال می‌شود.

نوبخت گفت: در بودجه سال آینده ۱۵ بنا بر نظر مقام معظم رهبری صرفه جویی کردیم و ۴۳۷ هزار میلیارد را به ۴۰۷ هزار میلیارد رساندیم و اصلاح ساختار بودجه را در تبصره ۲۱ لایحه بودجه انجام دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: نظر مقام معظم رهبری بود که از این فرصت استفاده کنیم و اصلاح در ساختار منابع و مصارف داشته باشیم؛ ضمن اینکه یک بخشی از کارما در تبصره ۲۱ لایحه بودجه با هماهنگی شورای عالی هماهنگی اقتصادی پیش بینی شده است که فعلا کمیسیون تلفیق تشخیص داد آن را حذف کند.

نوبخت افزود: به همین خاطرما مجموع برنامه برای اصلاح ساختار منابع و مصارف خود در نظر گرفتیم که تحت عنوان اصلاح ساختار بودجه تهیه شده است و امروز هم یک اطلاع رسانی به هیات وزیران داشتیم که در این راستا سازمان برنامه و بودجه برای روز یکشنبه آماده است که این برنامه اصلاح ساختار را به هیات وزیران ارائه کند البته مرجعی که این اصلاح ساختار در آن باید مورد برررسی قرار بگیرد شورای عالی هماهنگی اقتصادی است که منتظر هستیم در اولین فرصت این امکان برای سازمان برنامه و بودجه فراهم شود که این اصلاح ارائه شود. اگر با انعکاس این اصلاح ساختاری در جامعه هر صاحب نظری ارائه طریقی برای دولت یا سازمان برنامه و بودجه داشته باشد ما آمادگی داریم که از نظرات آن‌ها هم استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه هفته آینده اصلاح ساختار بودجه ۹۸ را به اهالی رسانه ارائه می‌شود، گفت: گفتن اصلاح ساختار آسان است، ولی عمل به آن دشوار است و این همانند داستان خالکوبی شیر است.

وی با رد این موضوع که بودجه ۹۸ برای ۴ ماه اول سال نیست، یادآور شد: بودجه برای کل سال است.

نوبخت در پایان به ۹۳۴ هزار یارانه پنهان و آشکار اشاره و خاطر نشان کرد: یارانه‌های فراوانی می‌دهیم که هدفمند نیست و اصلاح ساختار همین است و این درحالی است که بودجه را با توجه به مصوبه دولت اجرایی می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار