مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد:

انسان عالم باید در پی تقویت عقیده جامعه باشند

آیت‌الله سبحانی بر هم‌نشینی انسان عالم با کسی که آدمی را از شک در عقاید به سمت یقین می‌برد، گفت: عالم نباید با مزاح و شوخی کار‌های خود را پیش ببرد، بلکه باید در پی تقویت عقیده جامعه باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم، با نقل روایتی از پیامبر گرامی اسلام گفت: بر اساس این روایت، هر عالمی که انسان را از شک به‌یقین، از ریا به اخلاص، از دنیاپرستی به زهد، از غرور به تواضع و از دغل‌بازی به نصیحت پردازی ببرد با او هم‌نشینی کنید.

وی با تأکید بر هم‌نشینی انسان عالم با کسی که آدمی را از شک در عقاید به سمت یقین می‌برد، گفت: عالم نباید با مزاح و شوخی کار‌های خود را پیش ببرد، بلکه باید در پی تقویت عقیده جامعه باشد.

مرجع تقلید شیعیان دعوت کردن انسان از ریا به سمت اخلاص را از دیگر ویژگی‌های عالمان برشمرد و مطرح کرد: در احوالات علامه طباطبایی آمده که ایشان هیچ‌گاه امام جماعت نشدند و همواره مأموم بودند بنابراین باید سعی کنیم همچون این بزرگوار به سمت اخلاص پیش برویم.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: عالم دینی باید رغبت به دنیا را در انسان‌ها کاهش دهد، انسان باید به مقدار لزوم از دنیا بهره‌مند شوند و نه به مقدار کمال، البته دنیای کمال هم حلال است، اما سؤالی که پیش می‌آید این است، آیا هر حلالی برای ما لازم است؟

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر داشتن اخلاص در زندگی عنوان کرد: مرحوم علامه طباطبایی هر روز در صف نانوایی می‌ایستاد و خیلی‌ها ایشان را نمی‌شناختند و خیال می‌کردند که ایشان فردی عادی است، باید وجود چنین الگو‌هایی را در جامعه اسلامی تقویت کنیم.

وی در پایان از مدیریت حوزه ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: کتابخانه‌ها در روز یکشنبه گذشته بسته بودند، درحالی‌که کتابخانه همچون داروخانه بوده و نباید تعطیل باشد.

انتهای پیام/الف

گلایه آیت‌الله سبحانی از تعطیلی کتابخانه‌ها در ایام غیرتعطیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.