دانستنی‌های علمی؛

آب میوه قاعده‌آور را بشناسید/ با این دانه‌های عجیب دیابت را ضربه فنی کنید/ تسکین درد زانو با روشی آسان و کم خرج

قاعدگی نامنظم که هر خانمی را دچار مشکل می‌کند با مصرف آبغوره درمان می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

قاعدگی نامنظم را با غوره درمان کنید

قاعدگی نامنظم یا پریود نامنظم که هر خانمی با آن رو به رو شده  است با مصرف آبغوره درمان می‌شود، همچنین مصرف آبغوره در دختران جوان باعث جلو افتادن دوره بلوغ می‌شود و قاعدگی را باز می‌کند، به طور کلی مصرف این نوشیدنی برای خانم‌ها خاصیت قاعده آوری دارد.

////

مبارزه با تومور‌های سرطانی با انگور

در یک مطالعه، سطح استرول‌های خوب به نام فیتواسترول که برای مبارزه با تومور‌های سرطانی به کار می‌روند، در انگور‌های رسیده یا به اصطلاح انگور‌های شیرین و آماده بررسی و مشخص شد که سطح فیتواسترول‌ها با رسیدن انگور‌ها کاهش می‌یابد که همین عامل باعث تغییر رنگ انگور می‌شود؛ جالب است بدانید فیتواسترول‌ها خواص ضد تومور دارند و هر چه بیشتر باشند، برای سلامت مفیدتر هستند.

////

چند کلید طلایی برای درمان زانو درد

عوامل مختلفی موجب آسیب رسیدن به زانو می‌شوند، زانو درد را می‌توان رایج‌ترین درد مفصلى نامید، براى بسیارى از کسانى که زانو درد دارند ورزش توصیه می‌شود، شنا کردن به جز کرال پشت براى زانو‌ها مفید است؛ علاوه بر شنا می‌توان در قسمت کم عمق استخر به مدت ١٥ دقیقه در عرض راه رفت، پیاده‌روى در استخر بدون وارد آمدن فشار بر مفصل زانوى مبتلا به آرتروز، عضلات اطراف زانو را تقویت می‌کند تا وزن اندام‌های فوقانى به زانو فشار وارد نکند.

////

بهبود هضم غذا با آناتو

سطح بالای فیبر موجود در دانه‌های آناتو و همچنین برگ‌های خوراکی گیاه Achiote برای هضم خوب است،  خواص آناتو باعث می‌شود عبور غذا در روده و جذب مواد مغذی بهبود پیدا کند؛ فیبر همچنین باعث کاهش کلسترول و کنترل دیابت می‌شود، زیرا می‌تواند به بهینه سازی سطح انسولین و قند خون کمک کند؛ امروزه از آناتو در برنامه‌های غذایی مدیریت دیابت استفاده می‌شود، پزشکان معتقدند که شما می‌توانید با مصرف منظم آناتو به عنوان یک میان وعده، احتمال ابتلا به دیابت را تا ۷۰ درصد کاهش دهید.

////

کنترل ضربان قلب با کیوی

میوه کیوی سرشار از مواد مغذی (پتاسیم، مس، آهن و فسفر) و ویتامین‌ها است، کیوی منبع خوبی از پتاسیم است، پتاسیم با تنظیم کردن مایعات و الکترولیت بدن، نقش مهمی در سلامت و فعالیت سلول‌های بدن ایفا می‌کند و با تأثیر بر سدیم اضافی موجود در بدن، به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک مؤثری می‌کند کیوی به دلیل برخورداری از مقدار قابل توجهی ویتامین به حفاظت بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

////

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Valipoor
۲۰:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
اگه كسى سنگ كليه دارد و دچار درد شديد شد در صورت عدم دسترسى به دكتر چند عدد انار ترجيحا ترش وشيرين دانه كرده وبخورد وحجم معده را با انار پركند مطمئن باشد كه اگر سنگ كليه اش زير شش ميليمتر باشد براحتى دفع ميشود و از درد راحت ميشود
آخرین اخبار