رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران پروژ‌هایی که مطالعات زیست محیطی نداشته باشند از ادامه کارشان جلوگیری می‌شود.

پروژه‌های بدون مطالعات زیست محیطی ، متوقف می‌شوندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از دهکده طبیعت درباره توقف پروژه الموت به تنکابن به دلیل نداشتن مطالعات زیست محیطی گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران پروژ‌های ملی نیمه تمام اگر مطالعات زیست محیطی نداشنه باشند هر چقدر هم هزینه شده باشد، متوقف می‌شوند.

کلانتری افزود: پس از بررسی زیست محیطی پروژه ها اگر توجیه داشته باشند، ادامه پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: پتانسیل زیست محیطی شهر‌ها به شدت کاهش یافته است.

معاون رییس جمهور  با بیان اینکه سالانه ۲۹ هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا از بین می‌روند گفت : این میزان  دو برابر حوادث جاده‌ای است.

وی افزود : صنایع باید تکنولوژی خود را به روز کنند و با روش گذشته نمی‌توانند ادامه فعالیت دهند.

کلانتری با اشاره به اینکه امسال آلودگی هوا در شهر‌ها کمتر از سال قبل شده است ، بیان کرد:  در بهار ۳۲روز هوای سالم داشتیم و تا پایان سال هم مشکلی در این زمینه نداریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: جلوگیری از ورود کامیون‌های فرسوده قدیمی به داخل شهر تهران در کاهش آلودگی موثر بود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در شهر‌های شمالی پسماند‌ها وضعیت خوبی ندارند، گفت: در سال جاری با توجه به بارندگی‌ها منشأ داخلی ریزگرد نداریم، اما طبق دستور مقام معظم رهبری باید برای سال آتی برای رفع مشکل ریزگرد سیستان و بلوچستان به طور ویژه برنامه ریزی کنیم.

کلانتری درباره کارخانه سیمان آبیک هم گفت: باید این موضوع بررسی شود، اما آخرین گزارش حاکی از آن است که فقط بخش استحصال معدن آن مشکلاتی دارد که باید برطرف شود.

وی تصریح کرد: امسال مجلس اجازه داده بود یک هزار میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند‌ها اختصاص یابد متاسفانه آیین نامه اجرایی به دولت نرسیده است و اگر داده نشود پسماند‌ها وضعیت خوبی نخواهند داشت مگر آنکه خود مردم کمتر زباله تولید کنند و مسایل را رعایت کنند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه شرایط پسماند نسبت به سال قبل بهتر نشده است ، اظهار کرد: با سرمایه گذاری دولت و بارش‌ها وضعیت آلودگی هوا بهتر شده است.

وی یادآور شد: برای مقابله با ریزگرد‌ها ۱۵۰ میلیون دلار از مقام معظم رهبری اجازه گرفتیم از صندوق برداشت شود و برای سال ۹۷ حدود ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق هزینه شد.

کلانتری ادامه داد: در زمانی که نیروگاه شهید رجایی از سوخت مازوت استفاده می‌کرد حدود ۲۰ درصد آلودگی تهران و کرج از این نیروگاه بود، اما امروز با گازسوز شدن نیروگاه این مشکل برطرف شده است.

انتهای پیام/ک

بازدید معاون رییس جمهور از دهکده طبیعت قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.