کلانی: تا ۱۰ روز دیگر جانشین کی روش را انتخاب می‌کنیم/ روی تمام تبصره‌های قرارداد مربی جدید تیم ملی نظارت می‌کنم

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: طی ۸ تا ۱۰ روز آتی سرمربی واجد شرایطی را برای جانشینی کی روش انتخاب می‌کنیم.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان حسین کلانی، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره بحث انتخاب جانشین کارلوس کی روش گفت:  همانگونه که فدراسیون فوتبال اعلام کرد قرار است کمیته فنی برای نخستین بار درباره انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد. اعضای کمیته فنی دارای تجربه هستند و در جلسه آتی خود درباره این موضوع بحث و تبادل نظر می کنند. در حال حاضر حواشی و شایعات زیادی وجود دارد و همه می گویند فلانی سرمربی تیم ملی می شود. قاطعانه می گویم تاکنون هیچ تصمیمی برای انتخاب جانشین کی روش گرفته نشده است.  اختلاف نظرهایی وجود دارد و خودم همیشه مخالف مربی خارجی بوده ام اما در شرایط فعلی نمی توانم با این مربیان مخالفت کنم چراکه باید ابتدا سرمربیان جوان ایرانی یک تا ۲ سال کنار مربیان بزرگ خارجی کسب تجربه کنند تا بتوانیم سکان هدایت  تیم ملی را به آنها بسپاریم. البته به جز یک تا ۲ بار همواره موفقیت های فوتبال کشورمان با سرمربیان ایرانی رقم خورده است. اگر شروع به سازندگی، آموزش و پرورش مربیان ایرانی کرده بودیم اکنون برای انتخاب سرمربی تیم ملی مشکلی نداشتیم.

کلانی: تا 10 روز دیگر جانشین کی روش را انتخاب می کنیم/ روی تمام تبصره های قرارداد مربی جدید تیم ملی نظارت می کنم

قرارداد مربی جدید تیم ملی باید به صورت شفاف به سود فدراسیون و فوتبال ایران باشد

او ادامه داد: در کمیته فنی فدراسیون فوتبال به صورت دموکراتیک تصمیم گیری می شود و در نهایت سعی می کنیم  طی ۸ تا ۱۰ روز آینده مربی واجد شرایطی را انتخاب کنیم اما به همین سادگی اجازه نمی دهیم فدراسیون هر قراردادی را امضاء کند. نه به عنوان عضو کمیته فنی یا مشاور رئیس فدراسیون فوتبال بلکه به عنوان یک ایرانی قاطعانه روی متون و تبصره های قرارداد مربی جدید تیم ملی نظارت خواهم کرد و سعی می کنیم قرارداد این مربی خیلی روشن و شفاف به سود فدراسیون و کشور ایران باشد. به عنوان کارفرما باید یک مربی را جذب کرده و کارهایی که باید انجام بدهد به او تحمیل کنیم نه اینکه مربی جذب کنیم که هر کاری دلش خواست انجام بدهد. قول می دهم در حد توانمان از تجارب گذشته استفاده کرده و  زیر ساخت های فوتبال ایران را در تمام جنبه ها از بازیکن، داوری و مربی تقویت کنیم. فوتبال ما نیرو های مستعدی دارد که به راحتی می توانند در امر سازندگی و برنامه دادن شرکت کنند. به همین دلیل تاکید می کنم باید اتاق فکری با حضور پیشکسوتان تشکیل شود.

کلانی: تا ۱۰ روز دیگر جانشین کی روش را انتخاب می‌کنیم/ روی تمام تبصره‌های قرارداد مربی جدید تیم ملی نظارت می‌کنم

رسانه ها نباید مسائلی که منجر به صدور بیانیه می شود منعکس کنند

حسین کلانی درباره مد شدن بیانیه نویسی در فوتبال ایران بیان کرد: باید دید افرادی که بیانیه صادر می کنند چه مسئولیتی دارند. وقتی من مسئولیتی ندارم هر کاری دلم بخواهد در فضای مجازی انجام می دهم و این درست نیست. با این وجود می توانیم جلوی چنین مسائلی بگیریم؟ فکر می کنم تنها دوستان رسانه ای ما هستند که با استمرار در یاد دادن، گفتن و پوشش ندادن جلوی بیانیه نویسی را بگیرند. رسانه ها نباید این مسائل را منعکس کنند و اصولا درباره موضوعاتی که منجر به بیانیه صادر کردن می شود سوال نکنند. همه ما دوست داریم در هر موردی چه اطلاع درستی نسبت به آن داشته چه نداشته باشیم اظهار نظر کنیم.

تا زمانیکه اتحادیه باشگاه و بازیکنان شکل نگیرد شاهد صدور چنین بیانیه هایی هستیم

او درباره نقش نظارتی فدراسیون و سازمان لیگ در برخورد با بیانیه نویسی باشگاه ها گفت: اعضای کمیته های قضایی فدراسیون فوتبال با تجربه هستند و هر کاری بخواهند می توانند طبق قانون انجام بدهند اما آیا تشکیلاتی هم وجود دارد که با باشگاه ها و افراد درباره بیانیه برخورد کند؟ تا زمانیکه اتحادیه بازیکنان و باشگاه ها تشکیل نشود تا آنها را شامل مسئولیت هایی کند فدراسیون نمی تواند کاری انجام بدهد. همیشه از کمیته انضباطی و بازیکنان ایراد می گیریم اما بارها گفته ام یک بازیکن تا چه اندازه می تواند مقابل قاضی یا وکیل باتجربه ای که مسائل حقوقی مختلفی را طرح می کند پاسخگو باشد؟ کمیته انضباطی تنها بازیکن را از لحاظ مالی جریمه کرده یا او را محروم می کند که این موضوع سبب می شود آن بازیکن دچار حالتی روانی شود و این حالت را به شکل دیگری منعکس می کند. در این وضعیت امکان صدور بیانیه هم وجود دارد.

کلانی ادامه داد: تا زمانیکه سازمان و تشکیلاتمان درست نباشد و هر چیزی در جای خود قرار نگیرد شاهد این چنین مسائلی هستیم و هر کسی هر کاری بخواهد انجام می دهد.


بیشتر بخوانید:

اسلامیان: نام برانکو و نکونام برای سرمربیگری تیم ملی در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح نشده است

زمان جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای انتخاب جانشین کی روش مشخص شد 


انتهای پیام/

اظهارات حسین کلانی درباره انتخاب جانشین کارلوس کی روش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
با سلام آقای حسین کلانی شما راستید کسی رو نیارید هر کاری دلش بخواد کنه یا بلا نسبت حرف مفت بزنه آقای کیروش اومد حرف مفت می زد از روز اولی که تو ایران اومد با اولین تمرین تیم ملی در خواست GPS برای چک کردن بازیکنان از نظر وضعیت جسمانی و میزان دوندگی بصورت لحظه ای و آنلاین که اصلا فوتبال ایران اسمش رو هم نشنیده بود یا زمین تمرین اختصاصی یا مرگز ریگاوری یا سا ختمان پک با اصرار و پافشاری و جنگ دعوا با مسئولین فوتبال و غیره جار و جنجال بی خود بود زیاد خواهی یه آدم بی ادب خارجی بود و گرنه همون زمین پژوهشگاه نفت که 50 متر کوچیک بود و پر از چاله چوله خوب بود این کارلوش کیروش فقط بهانه های الکی می گرفت هنوز با مدیریت خوب ایرانی پراید 50 سال پیشی که ابتدا آمریکا رد خارج کرد بعد داد به کره و کره ای ها هم دادن به ما با قیمت 50 میلیون به ملت شریف و غیور ایران میدهیم خوبه چون کسی رو مثل کارلوس کیروش که با دعوا جارو جنجال یه کمی امکانات تیم ملی مون رو به روز کرد نداریم .........