عیدی ۵۰۰ خانوار عضو صندوق بیمه عشایری استان پرداخت شد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: عیدی ۵۰۰ خانوار زیرپوشش این صندوق بهمراه حقوق و مستمری بهمن ماه آن‌ها پرداخت شده و قابل دریافت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، عیسی کریمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمدگفت: این افراد می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به یکی از شعب بانک کشاورزی در استان مراجعه و عیدی خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: مبلغ عیدی خانواده‌هایی که حکم مستمری آن‌ها بیش از ۶ ماه صادر شده ۴۰۰ هزار تومان و آن‌هایی که کمتر از این مدت هستند نیز ۲۵۰ هزار تومان است.

کریمی یادآور شد: ۶۴ هزار و ۵۸۶ خانوار در این استان مشمول بیمه اجتماعی بوده که از این تعداد تاکنون ۲۳ هزار خانوار عضو شده‌اند.

وی با اشاره به برخی شرایط نام نویسی و عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری، گفت: افرادی که سنشان بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال است می‌توانند به فرمانداری‌ها بخشداری‌ها و امور عشایر هر شهرستان مراجعه و از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مستمری ماهانه بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: این افراد با پرداخت سالی ۲۴۰ هزار تومان و حداکثر سالی ۵۴۰ هزار تومان از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری بهره‌مند خواهند شد.

کریمی ادامه داد: البته دولت نیز ۲ برابر این مبالغ را برای کمک به خانواده‌های عضو به صندوق پرداخت می‌کند.

وی ابراز داشت: کسانی که سنشان نزدیک به ۵۰ سال یعنی متولدین سال ۱۳۴۷ تا پایان سال جاری فرصت نام نویسی و عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری را دارند.

کریمی تاکید کرد: کشاورزان غیرساکن در روستا، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، مربیان مهدکودک ها، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی می‌توانند بیمه اجتماعی شوند.

وی با بیان اینکه این صندوق به علت صنعتی نبودن استان تاکنون به آنچه مدنظر بود نرسیده و تعداد بیمه شده‌ها نسبت به مشمولان پایین است، افزود: این صندوق در ۱۳ سال گذشته با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده سعی در ترغیب و تشویق خانواده‌های روستایی و عشایری برای بهره مندی از مزایا و خدمات آن کرده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایری می‌انجامد.

وی ادامه داد: پرداخت دو برابر سهم بیمه شده توسط دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده و دریافت مستمری پیری پس از ۱۵ سال پرداخت حق بیمه و داشتن ۶۵ سال سن از ویژگی‌های صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، عشایر و روستائیان است.

جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی و بازتولید عادلانه درآمد از اهداف و دیگر مزایای عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: یک بیمه شده با ۱۵ سال بیمه و ۶۵ سال سن و ۱۰ سال پرداخت حق بیمه با سن ۷۰ سال بازنشسته این صندوق محسوب می‌شود.

۴۴ درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در روستا‌ها ساکن هستند.

حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام/غ

پرداخت عیدی مستمری بگیران بیمه روستاییان و عشایر

برچسب ها: کشاورزان ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.