دستاورد جدید گوگل برای صاحبان وب‌سایت‌ها

گوگل قصد دارد ویژگی جدیدی به مرورگر خود اضافه کند که به آن اجازه می‌دهد تا وب اپلیکیشن‌های پیش رونده هرکدام به طور مجزا در ویندوز 10 دارای بخش اعلانات باشند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل هر روز در حال پیشرفت است و حالا معروف ترین مرورگر اینترنت هم بخشی از این پیشرفت محسوب می‌شود. بر اساس گزارشات منتشر شده از Windows Latest گوگل قصد دارد ویژگی جدیدی به مرورگر خود یعنی گوگل کروم اضافه کند که به آن اجازه می‌دهد تا وب اپلیکیشن‌های پیش رونده هرکدام به طور مجزا در ویندوز 10 دارای بخش اعلانات باشند. 

وب اپلیکیشن‌های پیش رونده به نرم افزار‌های تحت وبی گفته می‌شود که با اینکه در قالب یک اپلیکیشن ظاهر شده‌اند اما مانند یک صفحه‌ی وب مدرن و قدرتمند عمل می‌کنند. بر اساس سند منتشر شده از سوی گوگل تغییرات یاد شده بخشی از Bading API جدید به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:اولین کار‌هایی که باید با گوشی اندرویدی تازه خریداری شده خود انجام دهید+تصاویر

این موضوع به همه‌ی وب اپلیکیشن‌های نصب شده روی کروم اجازه می‌دهد تا در تسک بار ویندوز نمایش داده شوند و با داشتن نشانه‌های خاص روی لوگو اعلان‌ها و تذکر‌های خود را به نمایش بگذارند. البته این ویژگی قرار است به سیستم عامل مک هم بیاید اما مشخص نیست که اعلان‌ها چگونه در این سیستم عامل نمایش داده خواهند شد.

دستاورد جدید گوگل برای صاحبان وب‌سایت‌ها

گوگل کروم

گوگل همچنین یادآور شده که این ویژگی می‌تواند توسط بسیاری از وبسایت‌ها، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های گفتگوی آنلاین مورد استفاده قرار بگیرد. این ویژگی به صورت آزمایشی روی نسخه‌ی بتای Canary 73 در ویندوز 10 در دسترس قرار گرفته است. سندی دوم در انجمن کرومیوم وبسایت گوگل منتشر شد که بر اساس آن احتمالا به زودی شاهد نصب ساده تر وب اپلیکیشن‌ها از طریق نوار آدرس در بالای مرورگر خواهیم بود. در کد متن باز گوگل کروم، این بخش از کد برای توسعه دهندگان آماده‌ی ارزیابی است.

ویژگی‌های جدید وب اپلیکیشن‌های پیش رونده برای نمایش تعداد اعلان‌های خود تنها یکی از ویژگی‌هایی است که به زودی در نسخه‌های جدید مرورگر کروم شاهدش خواهیم بود. پیش از استفاده‌ی گوگل کروم از تم هم رنگ با تم تاریک ویندوز 10 هم تایید شده بود و به طور کلی به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد همگام سازی‌های مرورگر خود با سیستم عامل ویندوز را بیش از گذشته ارتقا دهد.

منبع: دیجیاتو

انتهای پیام/

نمایش اعلان وب اپلیکیشن های کروم به تسک بار ویندوز 10 می آیند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار