مدیر کل هواشناسی اردبیل:

بارش برف از فردا مناطق مرکزی و جنوبی اردبیل را فرا می‌گیرد

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش برف از فردا جمعه مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی دولتی مهر، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند از فردا سامانه جدیدی وارد منطقه شده و تا اوایل هفته آینده موجب ناپایداری در سطح استان اردبیل می‌شود.

وی تصریح کرد: آسمان استان اردبیل از روز جمعه بتدریج ابری همراه با وزش باد و شروع بارش ازحوالی ظهر جمعه درمناطقی از استان و گسترش آن از عصر به کلیه مناطق استان خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از آغاز بارش برف از جمعه شب در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: اوج بارش جمعه شب تا قبل ازظهر روز شنبه و کاهش دمای هوا از عصر جمعه و تداوم هوای سرد تا روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه خواهد بود.

دولتی مهر گفت: حجم بارش قابل انتظار در شمال استان ۳ تا ۸ میلیمتر باران و در مناطق مرکزی و جنوبی استان ۲ تا ۸ سانتیمتر برف و در مناطق کوهستانی استان ۱۰ تا ۳۰ سانتیمتر برف می‌باشد.

وی افزود: به سبب کاهش دید بر اثر کولاک و مه در مناطق کوهستانی سبلان (آلوارس، موئیل و گردنه صائین)، کوه‌های باغرو (گردنه بودالالو، گردنه اسالم و آغ داغ خورش رستم) و با شدت متوسط در صلوات داغی (گردنه لنگان)، خروسلو داغی (قره آغاج)، اختلال در تردد وسائل نقلیه در ایام مذکور دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ح

تداوم هوای سرد در استان اردبیل

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.