نتانیاهو: لهستانی‌ها در کشتار یهودیان با نازی‌های آلمان همکاری کرده‌اند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با حضور در نشست ورشو گفت لهستانی‌ها در کشتار یهودیان با نازی‌های آلمان همکاری کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با حضور در نشست ورشو گفت لهستانی‌ها در کشتار یهودیان با نازی‌های آلمان همکاری کرده‌اند.

بر این اساس، روز پنج‌شنبه در حالی که لهستان در اقدامی همسو با سیاست‌های ضدایرانی واشنگتن و تل‌آویو میزبان نشستی علیه جمهوری اسلامی ایران بود، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر لهستانی‌ها را همدست نازی‌های آلمان خواند.

نتانیاهو که برای شرکت در اجلاس «ورشو» علیه ایران به لهستان سفر کرده، در جمع گروهی از خبرنگاران گفت: «لهستانی‌ها با نازی‌ها همکاری کردند و من کسی را نمی‌شناسم که از او بابت گفتن این حرف شکایت شده باشد.»

اشاره نتانیاهو به قانونی است که چند ماه پیش در پارلمان لهستان تصویب شد و بر اساس آن افراد حق ندارند لهستان را همدست آلمان نازی بخوانند. تصویب آن قانون که البته بعدا کمی تعدیل شد، به بروز مناقشه‌ای دیپلماتیک میان ورشو و تل‌آویو منجر شد، اما نهایتا تحت فشار آمریکا طرفین تابستان امسال بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که در آن تأکید شده بود که به طور کلی لهستان در کشتار یهودیان نقشی نداشته است.

با این حال، اظهارات روز پنج‌شنبه نتانیاهو بار دیگر این مناقشه را تجدید کرده است. وزارت خارجه لهستان اعلام کرد صحبت‌های نتانیاهو را مورد بررسی قرار می‌دهد. لهستان یکی از کشورهایی است که ادعا می‌شود آلمان نازی در آن شماری از یهودیان و اقلیت‌های نژادی را به صورت جمعی کشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
به درک همون موقع میمردین از دستتون یه دنیا راحت میشد...گرچه کشتار یهودیان به دست هیتلر در واقع نقشه خود صهیونیستها برای کوچاندن یهودیا به فلسطین بوده...به خودشونم رحم نمیکنن...اینا چین واقعن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
باید همتون همون موقع میمردین
آخرین اخبار