انتشار فیلمی از دشمنی سه کشور عربی با ایران بوسیله نتانیاهو

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمد، فیلمی از دشمنی امارات، بحرین و عربستان با ایران را در حاشیه کنفرانس ورشو منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب پنجشنبه به عمد فیلمی را به رسانه‌ها درز داد که در آن وزرای خارجه سه کشور عربی با حمله شدید به ایران، از آنچه حق اسرائیل در دفاع از خود می‌خوانند، حمایت می‌کنند. در بخشی از این فیلم درز یافته از حاشیه نشست ورشو، مقابله با ایران مهم‌تر از حل مسئله فلسطین و اسرائیل خوانده شده است.

در این فیلم 25 دقیقه‌ای بخشی از یک گفتگو در افتتاحیه کنفرانس موسوم به «صلح و امنیت خاورمیانه» در ورشو نشان داده شده است، که رسانه‌ها اجازه حضور در آن را نداشتند. در آن، وزیر خارجه امارات، خالد بن احمد آل خلیفه، همتای بحرینی او و عادل جبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در خصوص ضرورت مقابله با آنچه نفوذ ایران می‌خوانند، گفتگو می‌کنند.

کلیپ لو رفته از سخنان ضد ایرانی وزرای خارجه عربی در نشست ورشو

در بخشی از این فیلم لو رفته، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات از رژیم صهیونیستی در حمله به اهدافی در سوریه دفاع می‌کند. وی در پاسخ به پرسش دنیس راس، دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی در مورد حملات هوایی اسرائیل برای جلوگیری از نفوذ ایران در سوریه می‌گوید: هر ملتی حق دارد هنگامی که از سوی ملتی دیگر به چالش کشیده می‌شود، از خود دفاع کند!

همچنین مشابه این اظهارات ضد ایرانی از سوی وزیر خارجه بحرین نیز تکرار شد. وی مدعی شد: ما با این مسئله بزرگ شدیم که اهمیت قضیه اسرائیل و فلسطین از مهمترین مسائل است که باید حل شود. اما در مرحله بعد، با چالشی بزرگتر از سوی جمهوری اسلامی ایران مواجه شدیم.

وی در ادامه سخنان بی‌اساس خود علیه ایران گفت: این یک چالش جدی است که ما را از پیشرفت در هر جایی که باشد -چه سوریه و چه یمن و عراق- بازمی‌دارد.

عادل جبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه که تا دسامبر 2018 به عنوان وزیر خارجه ریاض فعالیت داشت نیز در این فیلم با تکرار اظهارات بی‌اساس وزرای خارجه امارات و بحرین، ادعا می‌کند: فعالیت‌های خصمانه و بی‌ثبات‌کننده ایران، تحقق صلح میان اسرائیل و فلسطین را غیرممکن کرده است.

گفتنی است دفتر نتانیاهو دقایقی بعد از انتشار فیلم صحبت‌های غیرعلنی وزرای سعودی، اماراتی و بحرینی علیه ایران، آن را حذف کرد اما خبرنگاران اسرائیلی می‌گویند نتانیاهو عمدا این ویدئو را درز داده تا اتحاد این سه کشور عرب علیه ایران و نزدیکی آنها به اسرائیل را نشان دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
امیر
۱۵:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل و آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
اتفاقا این حماقت به نفع محور مقاومت خواهد بود. دشمنان ما نادان هستند. مرگ بر آمریکا اسراییل و سعودی
آخرین اخبار