با حضور رئیس جمهور؛

طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح شد

طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

افتتاح طرح افزایش ظرفیت بنزین و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس با حضور رئیس جمهوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

 این طرح از جمله طرح های صنعت پالایش نفت کشور در راستای افزایش ظرفیت بنزین، تولید و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز در پالایشگاه نفت بندرعباس است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان اینکه هدف اصلی این طرح افزایش تولید و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز تولیدی و حفظ و صیانت از محیط زیست است ،گفت: با بهره برداری از این پروژه ملی، ظرفیت بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس به ۱۲ میلیون لیتر در روز بر اساس استاندارد یورو ۵ و ظرفیت تولید نفت گاز به ۱۵ میلیون لیتر در روز بر اساس استاندارد یورو ۴ می‌رسد.

مهندس هاشم نامور افزود: با این پروژه و بهبود کیفیت بنزین تولیدی، میزان گوگرد آن از حدود ppm۴۰۰ به کمتر از ppm ۱۰ کاهش و عدد اکتان آن نیز بر اساس استاندارد تعریف شده ارتقاء یافت و کیفیت نفت گاز تولیدی پالایشگاه نیز با کاهش میزان گوگرد از حدود ۱۰ هزار ppm به کمتر از ppm ۵۰، مطابق با استاندارد‌های جهانی ارتقاء یافت.

وی گفت: افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز تولیدی، بهینه­ سازی مصرف انرژی، بهبود عملکرد اقتصادی، کاهش آلاینده­ های زیست محیطی، استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی، فراهم شدن زمینه اشتغال مولد و مستمر، ارتقاء سطح دانش و تجربه نیروی انسانی، ارتقاء توانمندی شرکت‌های داخلی در عرصه رشد اقتصادی و پیشرفت صنعتی کشور، حرکت به سمت خودکفایی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان و تولید داخلی از دستاورد‌های اجرای این پروژه است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان این مطلب که تمامی عملیات اجرایی این پروژه با همکاری کارشناسان، متخصصان، پیمانکاران و مشاوران ایرانی صورت گرفته است گفت: برای ساخت، تکمیل و بهره برداری از پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه بندرعباس ۶۰ میلیون نفر - ساعت کار اجرایی صورت گرفته است.

مهندس ناور با اشاره به اینکه کار راه اندازی این پروژه از سوی کارکنان و متخصصان متعهد و مسئولیت پذیر پالایشگاه بندرعباس بصورت شبانه روزی و بدون هیچ گونه حادثه اجرا شد گفت: در این پروژه ملی برای ۶۵۰ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شد.

وی افزود: در این طرح، واحد‌های مهمی مانند تبدیل کاتالیستی، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت گاز و تصفیه نفتای سبک و سنگین، تصفیه گاز با آمین، تصفیه آب ترش و بازیافت گوگرد و همچنین واحد‌های جانبی مانند ۱۷ دستگاه مخزن ذخیره فرآورده‌های نفتی، آبشیرین کن، واحد تولید نیتروژن، سه دستگاه مشعل گاز‌های مازاد، واحد جامد سازی گوگرد، یک دستگاه توربین گازی مولد برق ۴۲ مگاواتی احداث شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در فاز نخست پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز، واحد جدید بنزین سازی آن شامل سه ﺑﺨﺶ اصلی ﺗﺼﻔﯿﻪ ﻧﻔﺘﺎی ﺳﻨﮕﯿﻦ، اﮐﺘﺎن اﻓﺰا و اﺣﯿﺎء ﮐﺎﺗﺎﻟﯿﺴﺖ و همچنین بخش ﺗﺼﻔﯿﻪ هیدروژنی ﻧﻔﺘﺎی سبک واحد ایزومریزاسیون با حضور رئیس جمهور در اسفند سال ۹۶ به بهره برداری رسید.

مهندس نامور افزود: در سال گذشته با بهره برداری از فاز نخست این پروژه، روزانه چهار میلیون لیتر بنزین به ظرفیت بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس افزوده شد و ظرفیت کلی تولید بنزین دراین پالایشگاه به ۱۲ میلیون لیتر در روز رسید.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه ٣٥٠ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی است که به دلیل موقعیت مکانی، ویژگی‎هایی همچون استفاده از آب دریا برای خنک کردن و تهیه آب شیرین و استفاده از اسکله اختصاصی برای دریافت نفت خام و صادرات فرآورده دارد.

انتهای پیام/ز

افتتاح طرح افزایش ظرفیت بنزین و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس

برچسب ها: حسن روحانی ، بنزین ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.