رییس جمهور در جمع مردم بندرلنگه :

ملت ما بی تردید انتقام خون شهدای حادثه تروریستی را خواهد گرفت/ نخواهیم گذاشت کسانی که پول و سلاحشان از جای دیگر تامین می شود به امنیت ما لطمه بزنند

رئیس جمهور گفت: ملت ما بی تردید انتقام خون این شهدای حادثه تروریستی را خواهد گرفت و نمی‌گذاریم تا مزدوران به مرزداران و پاسداران حمله ور شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، رئیس جمهور در جمع مردم بندرلنگه گفت: از خداوند سپاسگزارم که فرصت داد در محضر مردم مرزدار و خونگرم هرمزگان باشم و برای ما هرمزگان به عنوان استان مهم واستراتژیک مطرح است.

وی افزود: استان هرمزگان بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز ساحلی دارد و دارای ۱۴ جزیره مهم است و جایگاه استراتژیک تنگه هرمز هم در این استان قرار دارد.خوشحالم که طبق قول خود توانستم به غرب هرمزگان سفر کنم و تصمیماتی برای جاسک گرفتیم که درحال اجرا است.

رئیس جمهور بااشاره به حادثه تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان و شهادت جمعی از پاسداران گفت: تعظیم می کنم به شهدایی که با خون خود از مرز‌های کشور دفاع کردند، ملت ما بی تردید انتقام خون این شهدا را خواهد گرفت و نمی‌گذاریم تا مزدوران به مرزداران و پاسداران حمله ور شوند.

وی افزود: ما نخواهیم گذاشت تروریست هایی که سلاح و پولشون از یک جا تامین می شود به امنیت ما لطمه بزنند.

روحانی افزود: هیچ گاه ما آغازگر تجاوزی در منطقه نبودیم و همواره طالب صلح هستیم، کسانی که فکر می‌کنند صهیونیست‌ها یا آمریکایی‌ها برای آنها امنیت ایجاد می‌کنند در اشتباه اند.

وی گفت: بعضی از کشور‌ها به صدام تکیه کرده بودند و بعد‌ها دیدند که صدام به کویت حمله کرد و اگرمهلت داشت به دیگر کشور‌ها نیز حمله می‌کرد، این کشور‌ها اشتباه می‌کنند و امنیت منطقه باید به دست مسلمانان تامین شود در حالی که  باز هم این همسایگان ما به سمت اسرائیل و آمریکا رفته اند.

رئیس جمهور ادامه داد: یکی دو کشور هستند که متأسفانه با ما روابط صمیمی ندارند و حتی دشمنی دارند که این به ضرر آنها و کل منطقه خواهد بود چرا که انقلاب ما انقلابی مردمی و اسلامی است و ما ۴۰ سال این واقعیت را نشان دادیم که به دنبال معنویت، امنیت و پیشرفت همه کشورها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم عمل ما و هم گفتار و رفتار ما همین را خواهد گفت. یکی از اهداف قدرت های استکباری اختلاف در میان مذاهب، اقوام و ملت ها بوده است که گاهی کاملا ناموفق و گاهی هم متأسفانه توفیقاتی را به دست آوردند.

روحانی ادامه داد: آنها به این هدف شوم که میان اقوام و مذاهب اختلاف ایجاد شود، دست پیدا نکردند و امروز در کشور ما همه اقوام و مذاهب اعم از شیعه و سنی در کنار هم با خوبی و مسالمت آمیز زندگی می کنند. زندگی ما در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و در سراسر ایران باید به گونه ای باشد که اگر کسی وارد خیابان های ما شد، نتواند تشخیص دهد که چه کسانی شیعه و چه کسانی سنی هستند، بلکه همه باید متحد و برادر باشند و یکی از مسائل مهم این دولت مساله وحدت همه مذاهب است.

رئیس جمهور گفت: یکی از اهداف مهم ما شایسته سالاری در کشور است، اینکه مرد یا زن باشد از قوم شیعه یا سنی باشد، برای ما شایسته سالاری مهم است.

روحانی گفت: هرکس که در این کشور، ایران، اسلام و قانون اساسی را قبول دارد باید بداند همه ما دارای حقوق مساوی هستیم و اصل برای زندگی ما قانونگرایی است و همه باید به آن احترام بگذاریم. همه باید به فکر منافع کل کشور باشیم و آنچه که عشق و ایمان ماست، اسلام، قرآن و اهل بیت است و گوشه گوشه خاک ایران ما برای ما عزیز است.

وی افزود: مردم در ۲۲ بهمن آمدند و ابراز کردند که بر این استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایبند هستند، هدف دشمن ایجاد شکاف و فاصله  و اختلاف و دودستگی بین مردم ونظام است، اما قرآن می‌گوید نباید بین شما اختلاف باشد، چون سلطه، قدرت و عصمت شما زیر سئوال خواهد رفت.

رئیس جمهور گفت: امروز روز آزمایش دولت و مردم است خداوند نعمت به ما داد و به شما مردم جنوب دریای عمان و خلیج فارس و اقیانوس هند را داده است، با تقویت جاذبه گردشگری و با جذب گردشگر بیکاری در این منطقه ریشه کن خواهد شد و دولت تلاش می‌کند معضلات و مشکلات مردم منطقه را برطرف کند.

روحانی گفت: تا پایان این دولت به شهرستان‌های این منطقه گاز را خواهیم رساند و برای توسعه منطقه گازرسانی و طرح پرورش میگو در وسعت ۱۳ هزار هکتاری را پیگیری خواهیم کرد و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی منطقه هزینه خواهد شد.

وی افزود: مساله صید و صیادی و مشکلات آن را پیگیری و در شورای اداری استان تاکید خواهد شد و بزرگراه ساحلی منطقه از پارسیان تا بندرعباس و چابهار اجرایی و عملیاتی شده و تکمیل خواهد شد و برای آن ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده ایم، چون اثر بسیار مهمی در گردشگری منطقه خواهد داشت و باعث رونق منطقه خواهد شد.

روحانی به اشاره به ضرورت توسعه استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به ویژه در زمینه گاز رسانی گفت: این دو استان نیازمند توجه ویژه هستند و قول می‌دهیم تا پایان دولت همه شهرستان‌های هرمزگان گازکشی شوند.

وی گفت: تردید نداریم راهی را که انتخاب کرده ایم راه درستی است و خداوند برکت وحدت و برادری و یگانگی را به ما اهداء کرده است و این راه را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام / ر

صحبت های رئیس جمهور در ورزشگاه بندرلنگه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا واسراییل خدارحمت کند شهدا راوماهم به درجه ی والای شهادت نائل شویم.******************************
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا. درود خداوند بر ایران و ایرانی. زنده باد ایران و ایرانی. لعنت خداوند بر دشمنان ایران و ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
ج
۱۴:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر تروریست و حامیان آنها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
عوامل خبیثی که باعث این جنایت شده اندبایددرسریعترین زمان وبه بدترین شکل به سزای اعمالشان برسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
چرا وزارت اطلاعات زودتر ورود نمیکنه به این قضیه خداوند شهدای این کار تروریستی رو رحمت کنه
و به بازمانده هاشون صبر بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مقصر آل سعود و دولت آمریکا و صهیونیسمه
باید جواب سخت تر از همیشه بهشون داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
باید این جنایتکاران مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
انشاالله که همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
ترو خدا انتقام بگیرید... تا بفهمند با چه مردمی طرف هستند.
از خون جوانان وطن لاله دمیده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر :
گروه های تکفیری و سلفی
آل سقوط
رژیم صهیونیستی
انگلستان و آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا ومرگ بر ال سعود ومرگ بر وهابیت
Iran (Islamic Republic of)
مراد
۱۳:۰۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر تروریست مرگ برامریکا واسراعیل این تروریستها گورشان اماده هست همین طور که در عراق وسوریه به جهنم رفتند انجا ها ما انگشت شمار بودیم ولی در ایران انبوح هستیم شمارا به زواله دان تاریخ می سپاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
از تروریست ها جنایتکار انتقام میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۲:۵۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا،اسراییل،انگلیس،...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
شهدا ما شرمنده ایم . روح شهدا شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
دوباره باید موشک بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مرک بر آمریکا و آل سعود لعنتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
سپاه فقط انتقام. مرگ بر ٱل سعود و همدستانش که خون جوانان ایرانی رو به زمین میریزند
Finland
ن
۱۲:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
خداوند به خانواده شهدا صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
فقط موشک ...بزنید و نابودشون کنید