ماجرای تصویر یک مرغ که در فضای مجازی جنجال به پا کرد! + عکس

انتشار تصویری از یک سری مرغ در حالتی غیرعادی کاربران را متعجب کرد.

ماجرای تصویر از یک مرغ که در فضای مجازی جنجال به پا کرد! + عکسبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهای گذشته تصاویری از مرغ‌های منجمدی در فضای مجازی دست‌به‌دست ‌چرخید که گفته می‌شود ذبح نشده‌اند؛ مرغ‌هایی که احتمال می‌رود وارداتی باشند و به‌صورت غیر شرعی و با استفاده از الکتریسیته ذبح شده باشند. البته رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی این گفته را رد می‌کند و توضیحاتی شنیدنی درباره وضع تولید و بازار مرغ به «شهروند» می‌دهد.

برومند چهارآیین، رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «در حال حاضر تمامی مرغ‌هایی که به‌صورت گرم یا منجمد عرضه می‌شود، تولید داخلی است که ذبح آنها زیر نظر مسئولان فنی و بهداشتی کشتارگاه‌های طیور و تحت نظارت سازمان دامپزشکی و ناظر شرعی انجام می‌شود.» او که تصاویر منتشرشده را نوعی شیطنت رسانه‌ای می‌داند، ادامه داد: «البته ممکن است مرغ‌هایی که به‌صورت شرعی و بهداشتی ذبح شده‌اند به‌دلیل خطای انسانی سرشان از تنشان جدا نشود.» او افزود: «شمار خطاهای انسانی در چنین مواردی بسیار معدود و قابل چشم‌پوشی است.»

به گفته او، واردات مرغ اولا براساس مصوبات قانونی ممنوع است و بدون لحاظ کردن منافع تولیدکنندگان میسر نیست؛ ثانیا زیرساخت‌های لازم کشور برای تولید مرغ بیش از یک و نیم برابر نیاز داخل است که علاوه بر تأمین نیاز داخل، فعالان این صنعت قادرند بیش از یک‌میلیون تن گوشت مرغ صادر کنند؛ ثالثا در صورت تصویب، واردات مرغ در ایران سفارش‌محور بوده و یک مامور از سازمان دامپزشکی و یک ناظر شرعی بر روند ذبح مرغ‌های وارداتی نظارت دارند و مرغ‌هایی که وارد کشور می‌شود، کاملا مطابق با موازین بهداشتی و شرعی کشور است.

قیمت هر کیلو مرغ چند؟

واحدهای صنفی موظفند هر کیلوگرم گوشت مرغ را به قیمت ١١‌هزار و ٥٠٠ تومان به مصرف‌کنندگان نهایی عرضه کنند. این درحالی است که عضو هیأت‌مدیره کانون سراسری تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور قیمت تمام‌شده هر کیلو مرغ را به‌طور متوسط ١٥هزار تومان اعلام می‌کند. به گفته او، در حال حاضر هر کیلو مرغ گرم در واحدهای صنفی به قیمت ١٥ تا ١٦‌هزار تومان عرضه می‌شود و با توجه به قیمت تمام‌شده تولید، قیمت‌های ارایه‌‌شده کاملا منطقی است.

آن‌گونه که این فعال صنفی می‌گوید: «در حال حاضر، تولید‌کنندگان مرغ جوجه را به قیمت ٤٥٠٠ تومان و نهاده‌های مورد نیاز خود را بالاتر از قیمت‌های اعلام‌شده تأمین می‌کنند؛ به‌عنوان مثال درحالی که هر کیلو سویا که با ارز دولتی وارد کشور شده باید به قیمت ٢٤٠٠ تومان در اختیار تولید‌کننده قرار گیرد، به دلیل معیوب بودن شبکه توزیع مویرگی بسیاری از مرغداران ناچارند هر کیلو از این نهاده را به قیمت ٤٢٠٠ تومان تهیه کنند و هر کیلو ذرت که باید به قیمت ١٢٠٠ تومان خریداری شود به قیمت ١٨٠٠ تا ٢٠٠٠‌ تومان به دست تولیدکنندگان می‌رسد. علاوه بر آن، قیمت سایر نهاده‌های تولید ازجمله واکسن و ریزمغذی‌ها نیز تا ٢٠٠‌درصد افزایش یافته است.»

ماجرای تصویر یک مرغ که در فضای مجازی جنجال به پا کرد! + عکس

او تأکید کرد: «نباید با ابلاغ یک تصمیم ولو کارشناسی، منتظر تأثیر فوری آن بر قیمت محصول نهایی باشیم.» او افزود: «تأثیر ابلاغ تصمیمات در مورد قیمت مرغ دست‌کم نیازمند یک بازه زمانی سه‌ماهه است؛ به‌عنوان مثال اگر قیمت جوجه یک‌روزه امروز اعلام می‌شود، حداقل دو هفته نیاز است تا سالن‌های پرورش آماده و مجوز جوجه‌ریزی دریافت شود و پس از حدود ٤٥ تا ٥٠ روز بعد محصول نهایی به بازار بیاید. با این وصف ابلاغ مصوبات به‌گونه‌ای است که در شهروندان این انتظار را ایجاد می‌کند که از روز بعد از ابلاغ باید قیمت‌ها اصلاح شود که با واقعیت‌های فرآیند تولید مطابقت ندارد.»

تلفات مرغ بیش از دو برابر شد

این کارشناس صنعت طیور تأکید کرد: «در کنار عواملی مانند افزایش بی‌رویه نهاده‌ها، افزایش تقاضای قابل انتظار در ماه‌های پایانی سال، افزایش بهای گوشت قرمز سبب افزایش تقاضای غیر معمول برای کالای جایگزین آن‌که گوشت مرغ است شده و از سوی دیگر به دلیل این‌که واکسن‌های مورد نیاز تولید به موقع وارد نشده است، در حال حاضر دسترسی به واکسن‌های خوب در بازار با محدودیت‌های جدی روبه‌رو شده است و به همین دلیل میزان تلفات عادی و پذیرفته شده مرغ واحدهای تولیدی که ٩‌درصد است، درحال حاضر افزایش یافته و دو برابر شده است که همین مسأله قیمت تمام‌شده تولید را در واحدهای تولیدی بالاتر برده و میزان عرضه را نیز کمتر از حد نیاز کرده است.»

سرانه مصرف مرغ در ایران چقدر است؟

کمبود عرضه از دیگر دلایل افزایش قیمت این روزهای مرغ است که رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی به آن اشاره می‌کند. آن‌گونه که آمارها نشان می‌دهد، روزانه ٥٦٠٠ تا ٥٨٠٠ تن و ماهانه ١٨٠‌هزار تن مرغ در کشور مصرف می‌شود. البته به گفته فعالان این صنف، وقتی به دو ماه پایانی ‌سال می‌رسیم به دلیل افزایش تقاضا مصرف ماهیانه به ٢٥٠ تا ٢٧٠‌هزار تن می‌رسد. به گفته چهارآیین، حتی رکورد مصرف ٣٠٠‌هزار تن خرید در یک ماه هم به ثبت رسیده است.

تولید مرغ جوابگوی نیاز مصرف‌کنندگان است؟

«تولیدکنندگان مرغ از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و ٣٠٠‌میلیارد تومان زیان کرده‌اند. به دلیل نبود حمایت‌های لازم و سرکوب قیمت‌ها بخشی از تولیدکننده‌ها ورشکست و ٥٤٠٠ واحد تولیدی تعطیل شده‌اند. او با اشاره به این مطالب می‌گوید: «از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه، به‌طور متوسط ماهانه ١٠٠‌میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور انجام شده است، اما در ٢,٥ ماه گذشته شرایط جوجه‌ریزی چندان مناسب نبوده است. درحالی به دلیل افزایش تقاضا در ماه‌های پایانی ‌سال باید در زمستان ١١٤‌میلیون تا ١٢٠‌میلیون جوجه‌ریزی انجام می‌شد که میزان جوجه‌ریزی انجام‌شده در این مدت حتی کمتر از حد انتظار بوده است. حتی برای جبران این کمبود قرار شده که ١٠‌میلیون قطعه جوجه وارد کشور شود که این اتفاق به‌صورت کامل رخ نداد و تنها بخشی از این حجم وارد شده است.

او در پایان تأکید کرد: «بررسی‌های آکادمیک ٢٠٠ ساله در تمام نظام‌های اقتصادی ثابت کرده است که ورود دولت‌ها در امر قیمت‌گذاری و ابلاغ قیمت‌های دستوری همواره با نتایج منفی و در تضاد با خواست و نیت خیر دولتمردان بوده است و اثرات آن در آینده همیشه خود را به‌صورت افزایش قیمت‌ها به سبب خروج تدریجی بخشی از تولیدکنندگان و کاهش عرضه تولید نشان داده است.» او با اشاره به شاخص ١٢١ ایران در سهولت فضای کسب‌وکار گفت: «نمره ایران در شاخص حمایت از سرمایه‌گذاری ١٧٠ است که به هیچ‌وجه مناسب حال و روز فعالان اقتصادی نیست.» او افزود: «تولیدکنندگان از دولت محترم انتظار دارند به جای مداخله در امر قیمت‌گذاری و سرکوب قیمت، تلاش‌های خود را برای سهولت فضای کسب‌وکار متمرکز کند و این شاخص‌های دهگانه را ارتقا دهد.»

منبع:شهروند

انتهای پیام/

شیطنت کاربران با مرغ «سر» دار!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۸:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
دلار از 3200 رفت 18000 بعد برگشت کجا؟ آیا همون 3200؟ بازگشت یعنی انطباق بر نقطه اول. این یعنی انضباط در اقتصاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
ازحول تنظیم کردن بازارزبان بسته رازنده زنده بسته بندی کردندودادندبه چرخه مصرف خداقوت چقدر شما خوبید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
بدلیل نبودن نظارت هر کاری ممکن است
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۵۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
وجدانا همین مرغ با سرش که میگن ذبح نشده را ، اگه براش 2-3 ساعت تو صف وانیسادی !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
همینا کسایی هستن که تا دیدن مرغ و گوشت یکمی قیمتش بالا رفت کلی صف وایستادن که بخرن و تا می‌بینن گرون‌تر می‌شه دوباره میخرن که مبادا قطحی بیاد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
کی تا حالا به شدت مرغ یخ زده توی پلاستیک جمع شده و پوستش زوار در رفته اینجوریه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسv
۱۳:۴۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
خب مردم نخورید تا ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
به نظر من اگر مردم فقط یک ماه مرغ وگوشت نخرند ارزان میشود ولی هرچه که کم میشود مردم اگر نیازهم ندارند برای پس اندازهجوم میبرنداش همین وکاسه همین مشکل ما کمبودنیست ضعف فرهنگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
خدا شاهد از شهریور تا حالا یه کیلو گوشت خریدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
دقیقا، اگه مردم با هم متحد باشن همه چی ارزون می‌شه ولی هرکسی به فکر خودشه
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۱:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
اگر شد خودتان از نحوه ذبح مرغ و غیره اطمینان کافی داشته باشید بهتر است جانم ، عزیزم ، روحم الهی فدات بشوم که اینقدر گوشت دوست داری یادتان هست که یک آقایی در یک جایی گفته بود که به جای گوشت بادمجان بخورید .مردم به ایشان چه جوابی دادند؟ عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
ولی این مرغه که عکسش هست یکم دیگه می موند تخم هم می گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
شماسالی یکبارگوشت مرغ میخوری امامن هرروز تصویرگوشت ومرغ را میخورم چون تصویرش میخورم حقوقم بالای تورم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
حالا شماسالی یکبار گوشت مرغ میخوری من هرروز تصویر گوشت ومرغ میخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
خب نخرید تا ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مردم نخرند نمیمیرند که . ما یکساله که خونوادگی صبح و ظهر و شب نون و آب می خوریم طوری مونم نشده مردمم که نخورند طوریشون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۰۹:۳۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
آقا من سالی یه بار اونم عید قربان گوشت میخورم
خدایا به داد ما برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
بجای بسته اینترنتی گوشت بخر .بخور
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
خب بجای بسته اینترنتی گوشت بخر
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۴۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
عزیزم همه که با گوشی تو اینترنت نمیرن که بخوان بسته بخرن !!! با رایانه خونه (مثل خودمن ) میرن تو اینترنت !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
الا به برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مرغ هم مثل سیمرغ داره افسانه میشه
United States of America
ناشناس
۰۷:۰۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
خیلی جالب بود
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
چی خیلی جالب بود؟
United States of America
Ali
۰۷:۰۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
شما گوشت نخورید من تضمین میکنم هیچ اتفاقی براتون پیش نمی یاد. من خودم 15 ساله گوشت نخوردم از همه هم سالم ترم . واقعا خودتون حالتون بهم نمیخوره 4 چهار ساعت برای یه تیکه گوشت توی صف می ایستید و کل حقوقتون رو برای این کالای بی فایده و پر ضرر میدید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
کارگر باید کلی سختی بکشه تا سه چهار روز کار کنه تا واسه زن بچه‌هاش مرغ یا گوشت بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
دلار از 3200 رفت 18 تومان بعد برگشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
من جوون۲۶ سالمه شغل ک ندارم مجردم چیکار کنم اخه بعد بگین اسیبهای اجتماعی چرا زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
خدایا خودت رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مرغها گردنشون بریده میشه یک تیغ تیز میبره و فقط سر مرغ روی پوست آویز میشه . مردم نگران نباشن . فقط نگران قیمت باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مرغ به کیلویی 30 هرار تومن هم میرسه اینجور که معلومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
ما یه روز درمیون سیب زمینی ابپز و بربری میخوریم وماکارونی با سویابدون رب .نه گوشت میتونیم بخریم نه سبزیجات؛ گرونه.
Iran (Islamic Republic of)
یحیی
۰۰:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
امروز شنبه 27 بهمن هایپر بزرگ خلیج فارس شیراز مرغ خریدم کیلو 16 هزارو صد تومن اونم با تخفیف ویژه هایپری!!!!!!
توروخدا مسئولین مربوطه فکری بکنند ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
گرونی؟ مرغ یخ زده با صف طولانی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
خوشبحال خودم که الان 5ماهه گوشت نخوردم حتی یه چنجه نکه دوست نداشته باشم پولشو ندارم نخوردم نمردم بخدانخریم ارزون میشه ماایرانی ها کم طاقت هستیم باید تحریم کنیم اگردیدید ارزون نشد من اماده ام برای محاکمه ازطرف مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
شما درست میگی ، اما هر چی نخریم صادر میشه و ارزون نمیشه ، الان سبزی شده کیلو 7 تا 10 هزار تومان ، از مغازه دار محل پریبدم چرا گرونه ؟
Iran (Islamic Republic of)
دخترمامان
۲۳:۲۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
چه شودامسال عید.نه خبری ازآجیل هست نه می تونیم مهمونی ناهاروشام جای رفت ،امسال همه عیددیدنی به صورت سک سک .این جوری یادی ازبازی دوران کودکیمون می کنیم لااقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
اقایون رسانه خواهشا این جور حرفها رو ننویسید. الان تو کرج همه جاش مرغ 12.500بیشتر نیست حالا ببین از فردا میشه 15 تومن چرا چون خودشون گفتن. همین بلا رو رو لبنیات اوردن یه شبه با حرف یه مسئول شیر گرون شد. پرتقال رو همین رسانه گرون کرد. دوست عزیز شما بالا شهر نشستی سر کوچتون به هر قیمتی که دلشون میخواد میفروشن چون شماها میخرید. ولی کل کشور این قیمت نیست ولی با یه کلمه حرف شما ما هم باید به قیمت سر کوچتون بخریم. معیار شما نیستید. معیار مردم فقیرن. در ضمن قیمت محصولات دیگر رو که در تولید مرغ دخیل هستن بیارید پایین.
United States of America
Ali
۰۷:۱۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
کاملا درسته . من شیر رو میخریدم 1900 بعد توی 20:30 گفت قیمت رو کم کردیم شیر باید 2300 فروخته بشه ، از فرداش شیر 1800 شد 2300.
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
کاملا درسته . من شیر رو میخریدم 1900 بعد توی 20:30 گفت قیمت رو کم کردیم شیر باید 2300 فروخته بشه ، از فرداش شیر 1800 شد 2300.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
خدابا خودت به کاری بکن همه مردم کاسه چه کنم چه کنم دست گرفتن این خیلی ساده لوحانس که دولت نمی تونه جلو گرونی رابگیره ایران خودرو وسایپا دارن به یک ملت ظلم میکنند دولت نگاهش میکنه الا برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
مرغ داخل وخارج نداره همشون غیراسلامی وغیربهداشتی هستند مدرکش هم این است که بسیاری ازعلما مرغ زنده خوشان میخرندوذبح میکنند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۳۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
تا ثبات قیمت دلار ویال نباشد در مملکت قاچاق ورانت خواری باعث می شود ملت ضرر کنند.
اگر دلار 12500تومن هست بگذارید حقوق کارگران وکارمندان برابر با ان باشد تا قاچاق صورت نگیرد هی به خودتون فشار میارید که مواد غذایی با دلار 3900تومنی وارد بشه این عمل چیزی جز قاچاق ورانت حاصلش نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
عباس رضایی
۲۱:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
تو رو به خدا زیر بار گرونی داغون شدیم یکی به دادم برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
یه روز باید توی صف گوشت قرنز باشیم یه روز توی صف مرغ و یه روز دیگه ... کسی هم نیست که بداد ما برسه مسولین هم هیچ کاری نمی کنند . و بعضی ها هم میگن مشکل با نخوردن گوشت قرمز و گوشت مرغ حل میشه و بعضی هم میگن روزه بگیرین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
علی‌برکت‌الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
خدا رحم کرده هند و چین مسلمون نشدن وگرنه الان ۳ میلیارد نفر مرغ و گوشت گوسفند خور از کجا سیر میشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
خدایی مرغا خیلی بو میده اصلا موقع درست کردن یه بوی بدی میده باید سه جهاربار آب مرغ و عوض کنیم تا بوش کمی ازبین بره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
ما مردم حقمونه نخریم ؛یمدت سیب زمینی ابپز با بربری بخوریم تا سیر شیم شاید قیمتش و بیارن پایین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
قالیباف کجاست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
چه کارش داری ، تو جیب منه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
واقعاً آقا قالیباف کجایی?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
مرغ بدون ذبح شرعی چقدر هم زشت دیده میشه
United States of America
امیر
۲۰:۲۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
واقعا اگه ۱/۵برابر مصرف کشور تولید داریم چرا پس انقد قیمت میره بالا،مگر اینکه خودتون نخواهید قیمت بیاد پایین ولی اگه مسولین خوبی داشتیم باید قیمت داخلی رو کم کن چون صادراتی ها وقتی با این دلار صادر بشن سود زیادی گیرشون میاد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
دوستان یه بار دیگه خبر رو بخونید کاملا سناریوی از پیش نوشته شده ای است

1-افزایش قیمت گوشت قرمز = افزایش تقاضا برای گوشت جایگزین (مرغ)
2-عدم نظارت بر واردات دارو و خوراک مرغ= تلفات و زیان مرغ داری ها و تعطیل شدن بعضی از آنها
3- توزیع قطره چکانی گوشت مرغ و حتی مرغ های منجمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
کلشم اشانتیونش بوده مرغو زنده زنده خفه میکنن میندازن تو جلدش میدن دست مشتری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
خب بیان فیل یا کرگندن که چاق هستن وارد کنن کی مرغ میخوره البته گراز حرف نداره
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۹:۲۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
دیگه کاری باهامون کردن که با این گرونی از مردن هم میترسیم که جنازمون بخاطر گرونی رو زمین بمونه
خدایا خودت کمکمون کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
چه وضع درست کردید یعنی چه که هر کیلو 15 هزار تومان منطقی است!!؟
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۹:۰۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
کنترل بازار خوراک و پوشاک را به سپاه پاسداران واگزار کنند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
برای گرانی به روزیم ! اما ارزونی سه ماه وقت می بره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
خدااز مسعولان نگذره حسرت گوشت به دل بچه هامون موند....
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۵۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
امان ازدولت ودولت فربه بیتحرک رانتی و..
بخدادولتیکه باوعده های پوچ وبی اساس روی کاربیادهمین هم برامون زیاده
مردم بفکرباشید..
Iran (Islamic Republic of)
sam
۱۸:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
اگر نظارتی بود الان وضع جامعه اینطوری نبود پراید 22 میلیونی شده 45 و همینطوری می‌ره بالا .مرغ کیلویی 17 و....
Iran (Islamic Republic of)
یاعلی که ایکاش شمشیرت بود
۱۸:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
ت زاهدان هم دیده شده باهمین مارک وبسته بندی خدامیدونه دیگه کجای ایران رخنه کردن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
جلوی صادرات رابگیریدتولیدات داخلی جوابگوی۱۲۰میلیون نفراست وارزانی رابدنبال دارد
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۸:۳۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
به هر حال سرشاخ شدن با آمریکا این تبعات رو هم داره که ما ملت مبارز این سختی ها را به جان میخریم مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
از طرف همه مردم نظر ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
حتما دولت به تو خوب میرسه که خیالت راحته
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
لطفا بجای همه نظر ندید نمیشه فقط ۲۰درصد ملت نظرشو مهم باشه ، اون بد بختی که تو این گرونی و بیکاری نون نداره بخوره چه گناهی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
اولا اینها تبعات انتخاب غلط ما مردم است دوما این آمریکای جنایتکاره که با ما سرشاخ شده وگرنه یه مورد میتونی پیدا کنی که ما به آمریکا ضربه ای زده باشیم یا حقش را خورده باشیم ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۵۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
برادر من...تقصیر مسئولای مملکتمونو نندازیم گردن اینو اون..صحبتهای اخیر زنگنه رو فراموش نکن که گفت تا موقعی که مردم تحمل کنن ما قیمتها رو افزایش میدیم..
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۰۰:۲۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
یعنی هنوز نفهمیدی که ربطی به امریکا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
تو که جیبت پره بایدم اینو بگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
آنهایکه نظر میدهند همان هایی هستنددرزمانیکه که کشور مورد تهدید قرار میگیره سینه سپر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
دلیلش ضعف مدیریت هست
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۸:۱۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
اینا که توانایی کنترل بازار را ندارند. حداقل اجازه عرضه گوشت اسب را صادر کنند. شاید بتونیم طعم گوشت را احساس کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
گوشت خر که خیلی وقته عرضه میشه برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
اسب گرونه داداش همون خر ارزونتر در میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
آقای دادستان هر چه زودتر پیگیر این موضوع باشید
Iran (Islamic Republic of)
متین
۲۰:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
چشم.منتظر دستور حضرتعالی بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
بلا خره بیچاره مون کردید ریئس ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
سرشاخ شدن با شیطان بزرگ وتحریم باعث شده همه چیز به خورد این ملت بدبخت بدن.مرگ برامریکا
Canada
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
دلت رو با همین حرف ها آروم کن. اصلا بی کفایتی مسئولین و مردم تو این امر دخیل نیست!
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۷:۳۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
اگه یک نیم برابر نیازه داخلی هست پس چرا قیمتش شده کیلوی ۱۵ هزار تومان پس بقیش کجا میره چرا تو بازار نمیاد که قیمتها شکسته شود .جناب پس نمیخاین قیمت بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۳۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
سال قبل تولید یک نیم برابر نیاز بود وبه همین دلیل مرغ قیمتش در حد سیب زمینی بود 50 درصد مرغداران به دلیل ورشکستگی تعطیل کردند واین شد وضع مردم
اگر دولت سال قبل از تولید کنندگان حمایت می کرد این وضع به وجود نمی اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
اصلا باید سرمونو بزاریم و بمیریم که نه میتونیم مرغ بخریم نه کاهو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
چندشم شد...اما فک کنم زنده زنده پرش کنده شده...چقدر زجر کشیده‌...حیف شدی موجود با ارزش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
دلار هفت تومانی به 12000تومان رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
مرغ را صادر می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
باید رو بیاریم به خوردن سوسک و مار و عقرب و اختاپوس
اخه دردم از اینه که میترسم قیمت سوسک هم دچار حباب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
متاسفانه کسانی که سالهاست در انتخابات خود اشتباه کردن از همه طلبکارن خودشون این آقایان را انتخاب میکنن جالب بعد که این وضع رو می بینن بیشتر از بقیه نق میزنن نمونه اش این سلبریتی های بیسواد غربزده خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
همون بهتر که آدم کلا گیاه خوار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
آخه گیاه خواری هم میگن بیماری میاره.آهن وپروتئین بدنتون کم میشه وهزتردردومرض میگیریم!
ماکه نفهمیدیم قبمت مرغ باید ۱۱تومن باشه یا۱۵تومن.یه جانوشته موظوتد کیلویی ۱۱تومن بفروشند یه حانوشته درحال حاضرکیلویی ۱۵الی۱۶تومن میفروشند که منصفانه است!!!!این که یعنی حمایت از گرون فروشی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
کاهو کیلو 12تومان میتونی گیاه خواربشی؟ باید گل خوار بشیم کم کم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
دم عیدی گل هم گرون شده باید صبر کنیم سبزه های عید بلند بشن بخوریمشون ماهی ها رو هم امسال آزاد نکنین بذارینشون لای پلو یکم سبزه هم بریزین توش میشه سبزی پلو با ماهی.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
چي بگم والا فقط تعجبببببببببببببب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
همین چندروز قبل اخبارگفتی صادرات مرغ ازاول اسفندممنوع میشه پی معلومه مهمارین دلیل گرونی مرغ صادراته مردم هم که مهم نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
الله اعلم.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
بخاطر گرونی گوشت رو که گفتین سرطان زاس مردم نخورن تو قیمه بجا گوشت از قارچ استفاده کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
این مرغ اصلن گردنش بریده نشده
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
دوتا گردن داشت یکیشو بریدن
Iran (Islamic Republic of)
متین کامیار
۲۰:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
پا هاشو بریدن داشششش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
شکنجش دادن . اینقدر پراش رو کندن تا مرده .
آخرین اخبار