انجام ۱۴۶ عملیات امداد و نجات جاده‌ای بین شهری توسط هلال احمر خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۶ عملیات امداد و نجات جاده‌ای بین شهری توسط نیرو‌های امدادی سازمان انجام شده است.

علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  در تشریح تعداد عملیات‌های امداد و نجات این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: در مدت مذکور ۳ مورد امدادرسانی در برف و کولاک انجام شده که در مقایسه با سال گذشته که ۲ مورد بوده، تغییری نداشته است.

وی، امداد جاده ای، زلزله بالای ۴ ریشتر و امداد شهری را در سال جاری بترتیب ۳۰۵، ۹ و ۴۸ مورد عنوان کرد و افزود: این عملیات‌ها در سال ۹۶ بترتیب ۲۵۸، ۶ و ۴۴ مورد بوده که روند افزایشی نشان می‌دهد.

خدادادی بیان داشت: در سال گذشته امدادرسانی دریایی_ساحلی، ریزش آوار و گرد و غبار بترتیب ۶۲، ۶ و ۹ مورد بوده است، که در سال جاری این امدارسانی‌ها بترتیب ۵۳، ۳ و ۹ مودر انجام شد که در مقایسه با سال ۹۶ کاهش داشته، ضمن اینکه عملیات امدادرسانی کوهستان در سال ۹۶ با ۳۳ مورد و در سال ۹۷ با ۳۲ مورد، تغییری نشان نمی‌دهد.

این مقام مسئول درخصوص وضعیت عملیات امداد و نجات در حوادث جاده‌ای تصریح کرد: تعداد مصدومان در سال گذشته ۶۴۹
بوده که در سال جاری با ۶۹۶ مصدوم، افزایش داشته است.

علی خدادادی در ادامه اظهار داشت: امدادرسانی توسط این سازمان و تعداد مصدومان انتقالی به مراکز درمانی و بیمارستان ها، درمان سرپایی و موارد فوت شده بترتیب ۲۹۷، ۴۵ و ۵۰ مورد بوده که در ابتدای سال جاری تاکنون این آمار بترتیب ۳۱۴، ۶۵ و ۵۴ مورد بوده که روند رو به رشدی داشته است.

وی درخصوص تعداد عملیات‌های امداد و نجات جاده‌ای بین شهری توسط هلال احمر خوزستان بیان کرد: در سال جاری در اهواز ۴۲ عملیات، شهرستان بهبهان ۳۷ عملیات، اندیشمک ۳۵ مورد و شهرستان شادگان ۳۲ عملیات امداد جاده‌ای ثبت شد.

خدادادی اذعان داشت: همچنین در مدت مذکور در شهرستان‌های شادگان و مسجدسلیمان به ۸۹ نفر مصدوم و کلانشهر اهواز و شهرستان بهبهان به ۷۳ نفر مصدوم امدادرسانی گردید.

وی افزود: حوادث جاده‌ای از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان‌های رامهرمز، دشت آزادگان، اندیکا و بهبهان بترتیب ۹، ۶ و ۵ و ۵ نفر قربانی گرفتند.

انتهای پیام/گ

تشریح عملکرد سازمان هلال احمر خوزستان در سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.