طی اخطاری در صحن مجلس مطرح شد:

سلیمی: کمیسیون تلفیق حدود ۶۰ بند به لایحه بودجه افزوده است/ مطهری: تغییرات در حد معمول هر ساله بوده است

نماینده مردم محلات گفت: کمیسیوین تلفیق با افزودن ۶۰ بند لایحه را به بودجه تبدیل کرده است.


سلیمی: کمیسیون تلفیق حدود ۶۰ بند به لایحه بودجه افزوده است/ مطهری: تغییرات در حد معمول هر ساله بوده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات در نوبت عصر صحن علنی امروز (شنبه ۲۷ بهمن ماه) و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه طی اخطاری با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی، گفت: بودجه سالانه کشور باید توسط دولت تهیه و به وسیله مجلس تصویب شود، اما بودجه امسال دارای سه نکته قابل توجه است.

وی ادامه داد: بودجه ارائه شده توسط دولت حدود ۱۷۰ بند داشت که مجلس آن را تغییر داده و اکنون بیش از ۲۴۰ بند دارد، لذا مجلس ابتدا یک لایحه را به طرح تبدیل کرده و حدود ۶۰ بند هم به آن افزوده است.

سلیمی تاکید کرد: همچنین کمیسیون تلفیق تنها بخشی از جداول و ردیف‌های مربوط به بودجه شرکت‌های دولتی را امروز در اختیار نمایندگان قرار داده است پس ما چگونه می‌خواهیم درباره آنها تصمیم‌گیری کنیم.

نماینده مردم محلات اظهار کرد: بودجه سالانه باید بر اساس قانون برنامه ششم توسعه به صورت پلکانی به سمت تصویب و مکتوب کردن بودجه عملیاتی حرکت می‌کرد، اما هر سال از این جهت قانون رعایت نشده است لذا گزارش لایحه بودجه سال ۹۸ جای اما و اگر دارد.

مطهری نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی ادامه جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به اخطار گفت: تغییر لایحه بودجه توسط کمیسیون تلفیق در حد معمول هر ساله بوده و اگر ایرادی هم وجود داشته باشد شورای نگهبان با استناد به اصل ۷۵ از آن ایراد خواهد گرفت.

وی درباره بحث بودجه شرکت‌های دولتی بیان کرد: مجلس برای اولین بار ایه این موضوع ورود کرد به ویژه در بحث بودجه شرکت‌های اصلی دولتی که گزارش آن تا پایان زمان تصویب لایحه بودجه به مجلس ارائه خواهد شد؛ موضوع عملیاتی بودن بودجه هم خیلی روشن نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار