اجرای ورکشاپ آموزشی هتلداری در غرفه استان اتفاقی مثبت در نمایشگاه گردشگری تهران بود

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان اجرای ورکشاپ آموزشی "مبانی و چیدمان میز در صنعت هتلداری" در غرفه خوزستان را اتفاقی مثبت در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران عنوان کرد.

غلام شجاعی، سرپرست معاونت گردشگری خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  اجرای ورکشاپ آموزشی "مبانی و چیدمان میز در صنعت هتلداری" در غرفه خوزستان را اتفاقی مثبت در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران دانست و گفت: این کار جدید و منحصر به فرد که از سوی غرفه استان انجام شد، تشویق مسئولان حاضر در سالن را درپی داشت.

وی افزود: خوشبختانه همه برنامه‌ریزی‎هایی که برای دوازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری تهران انجام داده بودیم با تلاش و زحمت همه همکاران در بخش دولتی و همچنین بخش خصوصی عملی شد و شاهد حسن ختامی در حد نام استان زرخیز خوزستان در این نمایشگاه بودیم.

شجاعی با بیان این‎که به گواه بازدیدکنندگان از غرفه خوزستان، برنامه‎های بسیار خوبی از سوی این غرفه در نمایشگاه امسال ارائه شد بیان داشت: استان خوزستان نسبت به سال‎های گذشته کمی متفاوت‎تر در نمایشگاه ظاهر شده بود و ما با تم جدیدی پای به نمایشگاه دوازدهم گردشگری گذاشتیم.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد: امسال غرفه‎ استان را به صورت ساده طراحی کرده بودیم، اما برنامه‎ها با کیفیت و محتوای بسیار خوب برگزار شد که این نیز با کمک و همکاری جمعی‎ که میان بخش دولتی و خصوصی انجام گرفت میسر شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: غرفه خوزستان امسال متشکل از بخش خصوصی در قالب تأسیسات گردشگری، دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، بخش سرمایه‎گذاری، راهنمایان گردشگری، تشکل‎ها و گروه‎های آئینی عربی و بختیاری بود.

غلام شجاعی با اشاره به این‎که گروه‎های آئینی خوزستان در نمایشگاه امسال بسیار خوب ظاهر شدند اظهار کرد: در بخش عربی، گروه میسان با برپاکردن مُضیف عربی که کاری منحصر به فرد در کشور است در کنار اجرا‌های بسیار دلپذیر خود گامی مؤثر در راستای معرفی فرهنگ، آئین و رسوم استان خوزستان برداشت؛ این در حالی بود که گروه سنتی بختیاری " لامردون" نیز با اجرا‌های بی‎نظیر خود بخشی دیگر از آداب و رسوم استان را به نحو احسن معرفی و به نمایش گذاشتند.

وی در ادامه افزود: عمده دلیلی که امسال باعث شد جمع بی‎شماری از غرفه خوزستان دیدن کنند، کار‌ها و اقدامات سنتی‎ بود که در نمایشگاه اجرا شد و ما شاهد این بودیم که این آئین‌های سنتی تا چه اندازه به دل بازدیدکنندگان می‎نشست و مردم چقدر برای دیدن آن‌ها مشتاق بودند.

شجاعی با تأکید بر این‎که استقبال پرشور و بی‌نظیری در نمایشگاه امسال از غرفه خوزستان شد بیان کرد: بیشتر مراجعه‎کنندگان نیز از اجرای برنامه‎ها و خدمات ارائه‎شده از سوی کانتر‌های موجود در غرفه راضی بودند.

وی در ادامه با اشاره به بازدید برخی مسئولان کشوری و استانی از غرفه خوزستان گفت: رئیس، معاونان و مدیران‎کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهبازی؛ استاندار البرز که خود یک خوزستانی است، مدیران کل میراث فرهنگی استان‌های بوشهر و البرز از جمله افرادی بودند که از غرفه استان خوزستان دیدن کردند، همچنین غلامرضا شریعتی؛ استاندار خوزستان نیز در روز دوم نمایشگاه در غرفه استان حضور پیدا کرد و وقت خوبی را برای بازدید از این غرفه اختصاص داد و با فراغ بال شنونده صحبت‌‎های صنعتگران صنایع دستی و سرمایه‎گذاران بخش‎های خصوصی بود که جا دارد از تمام این عزیزان که در طول برگزاری نمایشگاه، زمانی را برای بازدید از غرفه خوزستان اختصاص دادند تشکر کنم.

این مقام مسئول همچنین به برگزاری ورکشاپ آموزشی "مبانی و چیدمان میز در صنعت هتلداری" در روز پایانی نمایشگاه در محل غرفه خوزستان اشاره و تصریح کرد: این کلاس یک ساعته با تدریس ساناز وطن‎خواه انجام شد و از آن‎جا که برگزاری چنین ورکشاپی در نمایشگاه گردشگری کار جدید و منحصر به فردی بود، تشویق برخی مسئولان حاضر در سالن را نیز درپی داشت.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در این خصوص با بیان این‎که یکی معضلات ما در صنعت گردشگری و تأسیسات گردشگری استان که همواره از آن رنج می‎بریم کمبود نیروی آموزش‌دیده در مقوله پذیرایی است بیان داشت: برگزاری این کارگاه اموزشی اتفاقی مثبت در نمایشگاه امسال بود که از سوی غرفه خوزستان انجام شد و ما برگزاری آن را به فال نیک می‎گیریم.

وی با تقدیر از تمامی دست‎اندرکاران برپایی دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران و به ویژه غرفه خوزستان اظهار کرد: بدون تردید و اغراق این کار تنها با یک همکاری جمعی به سرانجام می‎رسید و اگر غرفه استان خوزستان نمایش مطلوبی در نمایشگاه امسال داشته، نتیجه همکاری جمعیِ صورت‎گرفته است.

غلام شجاعی با بیان این‎که قطعاً در این دوره ضعف‎هایی نیز داشتیم و باید از این تجربه‎ها برای دوره‌های آتی تجربه کسب کرد اظهار امیدواری کرد: همکاری و همیاری‎هایی که در نمایشگاه امسال انجام شد، سال آینده نیز تدام داشته باشد.

وی اذعان داشت: طی هفته‎های آینده و پیش از تعطیلات نوروز قطعاً جلساتی را با همکاران‎مان در معاونت گردشگری اداره‎کل در راستای آسیب‎شناسی نمایشگاه امسال برگزار خواهیم کرد تا سال آینده شاهد حضور موفقتر استان خوزستان باشیم چراکه هر دوره تجربه‎ای برای دره‎های آتی محسوب می‎شود.

شجاعی در پایان با درخواست از تمام فعالان گردشگری خوزستان برای همکاری با اداره‎کل میراث فرهنگی در راستای معرفی ظرفیت‎های استان بیان کرد: دستاورد‌های حضور خوزستان در دوازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در آتی مشخص شود و شاهد بازخورد‌های آن در استان باشیم.

گفتنی است؛ استان خوزستان در دوازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‎ماه ۹۷ با هدف معرفی زمینه‌ها و ظرفیت‌های صنعت گردشگری ایران، در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران برپا شده بود حضور داشت.

انتهای پیام/گ

اجرای ورکشاپ هتلداری در غرفه خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.