برگزاری جلسه مقابله با سیلاب

جلسه مقابله با سیلاب و اتخاذ تصمیم در خصوص دیریت مقابله با سیلاب‌های اخیر در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هم اکنون بمنظور بررسی و اتخاذ تصمیم درخصوص مدیریت مقابله با سیلاب‌های اخیر، جلسه شورای هماهنگی آب و برق استان با حضور جناب آقای حاج رسولی ها، معاون وزیر نیرو، کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان، مدیر عامل سازمان آب و برق استان، فرمانداران و دیگر مسئولان  در سازمان آب و برق خوزستان حال برگزاری است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: هشدارهای به موقعی که هواشناسی  استان و معاونت سازمان آب و برق خوزستان  داشتند باعث شد در اواسط آبان ماه کارگروه مقابله با سیلاب را تشکیل دهیم و یک امادگی تمام قد را در استان ایجاد کنیم.

وی  افزود: در برخی پروژه های بزرگ مانند سد گتوند  امکان دارد پیوست های زیست محیطی به درستی اجرایی نشده باشد ولی همین سد موجب شد  سیل سال ۹۶ در لالی کنترل شود.

  حاجی زاده بیان داشت: براساس گزارش سازمان آب و برق خوزستان در کرخه یک دوره بازگشت  صد ساله در پیک ورودی داشته ایم که کنترل آن کار راحتی نبود و سد بختیاری اگر کنار گذاشته نمیشد امروز  با این همه مشکل مواجه نبودیم.

وی عنوان کرد: ابر بحران خشکسالی که در تابستان آن را پشت سر گذاشتیم در چهل سال اخیر بی سابقه بود و با مدیریت واحد و ستاد خشکسالی  با نظارت استاندار توانستیم  مقام اول بهینه  سازی مصرف برق را در کشور داشته باشیم که به نوبه خود کار بزرگی به شمار می رفت.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در پایان گفت : بسیاری از زیرساخت های استان قبل از انقلاب ساخته شدند، بسیاری دیگر از زیرساخت ها نیز در زمان جنگ تحمیلی از بین رفته اند یا فرسوده شده اند با این حال در در حوزه زیرساختی مسکنی عمل شده است که همین امر موجب شده یک بحران کوچک همه را درگیر خودش کند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.