برگزاری جلسه مشترک معاونان بازرگانی دولتی و عوامل خرید تضمینی گندم در استان خوزستان

جلسه مشترک معاونان بازرگانی دولتی و عوامل خرید تضمینی گندم در استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه‌ای با حضور معاونان محترم شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با حضور حنان، قائم مقام مدیر عامل و معاون بازرگانی داخلی، عباسی معروفان، عضو هیأت مدیره و معاون بازرگانی خارجی، حیدری، معاون برنامه ریزی، نیافر، مدیر کل هماهنگی خرید داخلی، سعادت کیا، مدیر کل خرید داخلی، مدیران ۱۴ کارخانه تولیدکننده آرد و حضور ۱۴ سیلوی بخش خصوص با میزبانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ در محل برگزاری جلسات برگزار شد.

در این جلسه خدارحم امیری زاده، سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ گفت: این استان با وجود ظرفیت‌های بالای بخش‌های ملکی و خصوصی نقش حائز اهمیتی در تامین و نگهداری گندم کشور ایفا می‌کند.

وی ضمن ابراز خوشنودی از خودباوری در تولید و توان خودکفایی طی ۴ سال گذشته اظهار داشت: این مهم بوجود نیامده است مگر با تلاش، جدیت و تصمیم گیری‌های اثرگذار در این زمینه و امیدوارم امسال نیز با توجه به نزول بارش‌ها و شرایط جوی مناسب بتوانیم درراستای افزایش آن گام مثبتی برداریم.

امیری با اشاره به اهمیت و جایگاه استراتژیک گندم در میان سایر کالا‌های اساسی افزود تامین و حفظ گندم موجب افزایش آرامش و حس امنیت غذایی در کشور خواهد شد.

در ادامه این جلسه حنان، قائم مقام مدیر عامل و معاون بازرگانی داخلی بازرگانی دولتی ایران با ایراد سخنانی به اهمیت و شرایط خرید گندم پرداخت وی با ابراز علاقمندی جهت مشارکت حداکثری کارخانجات و بخش‌های خصوصی در این عملیات مهم خاطر نشان کرد امسال در راستای بهبود وضعیت خرید و نگهداری گندم و حضور تاثیر گزار بخش خصوصی تصمیمات مناسبی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران بعنوان متولی خرید تضمینی گندم و شریک قابل اطمینان کشاورزان عزیز در سراسر کشور با برنامه ریزی‌های منسجم و موثر قصد دارد هزینه خرید گندم را با افزایش بیشتری نسبت به سال پیش در نظر بگیرد و در ادامه حمایت از کشاورزان نیز پیگیر اقداماتی هستیم تا در صورت امکان وجه خرید را بتوانیم حتی بصورت نقدی پرداخت نمائیم.

در ادامه عباسی معروفان، عضو هیأت مدیره و معاون بازرگانی خارجی بازرگانی دولتی ایران با ابراز این موضوع که استان خوزستان از بزرگترین تولید کنندگان گندم در کشور است افزود گندم تولید شده در این استان یکی از کیفی‌ترین نمونه‌های کشور است و علاقمندان بسیاری از سایر استان‌ها کشور جهت اختلاط و تولید آرد کیفی خود دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال انتظار می‌رود میزان خرید تضمینی گندم مازاد برنیاز کشاورزان به رقمی حدود یک میلیون و پانصد هزار تن برسد بیان کرد: بزرگترین پروژه لجستیکی کشور در بحث خرید گندم اتفاق می‌افتد و این خرید یک تلاش ملی است و می‌طلبد تمامی دستگاه‌های مرتبط از تمامی ظرفیت‌های خود در اجرای آن کوشا باشند

حیدری معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با ایراد سخنانی بهبود شرایط خرید را یادآور شد و توجه به شرایط حساس منطقه و جلوگیری از قاچاق کالا لزوم شناسایی عوامل آسیب زا را بسیار جدی توصیف کرد.

وی افزود: استان خوزستان با تولید ۲۰ درصدی گندم آبی توانسته سهم قابل قبولی را از لحاظ ارتقاع کیفیت آرد در کشور ایفا نماید ایشان با عنوان نمودن جزئیاتی شامل بالا بودن پروتئین، عدم سن زدگی و رطوبت حداقلی گندم دلایلی برای برتری گندم این استان نسبت به سایر استان‌های کشوردانست

حیدری تصریح کرد: می‌بایست از تمامی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل موجود در استان استفاده کرد تا بتوانیم علیرغم وجود خطرات طبیعی و غیر طبیعی بخوبی یک عملیات موفق را به انجام رسانیم.

در خاتمه فعالان بخش خصوصی ضمن ابراز خشنودی از برگزاری جلسات متعدد قبل از شروع فصل خرید گندم جهت ایجاد فرصت‌ها و بیان مشکلات، نواقص و شفافیت در عملکرد آن مجموعه به جهت حفظ منافع ملی و تامین قوت غالب مردم از هیچ اقدامی در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد و با ابراز این موضوع که بخش خصوصی همراه دولت در این مهم نقش خود را ایفا خواهند نمود از مدیران بازرگانی دولتی و شرکت غله استان تقدیر بعمل آوردند.

انتهای پیام/گ

بررسی مسائل خرید گندم از کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.