فرمانده نیروی دریایی سپاه:

با هر کشتی که نان ساحل نشینان و صیادان را بگیرد چه چینی چه ایرانی برخورد می‌کنیم/مافیایی پشت این صید‌ها وجود دارد

سردار تنگسیری گفت: با هر کشتی که نان ساحل نشینان و صیادان را بگیرد چه کشتی چینی چه ایرانی برخورد می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علیرضا تنگسیری  فرمانده نیروی دریایی سپاه شنبه شب در مراسم اکران مستند «دریا بست» در بندرعباس بیان داشت: اگر امروز امنیت و عزتی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد مرهون خون شهیدانی است که در دفاع مقدس و دفاع از حرم و پاسداری از مرز‌های کشور جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه مستند اجتماعی «دریابست» را در جشنواره عمار تماشا کردم، عنوان کرد: بنده نظامی هستم و انقلابی عمل می‌کنم. چرا؟ چون رهبرم انقلابی است و دنبال رو رهبر عمل می‌کنم. احساس کردم در اینجا مشکلی هست و باید حضور داشته باشیم. مهم نیست چه می‌گویند و با آبروی ما بازی می‌کنند. آبرو را خدا داده و این آبرو را عزت می‌دهد و ماندگار می‌کند.

سردار تنگسیری اظهارداشت: نمی‌توانم واقعیت‌های این استان و وضعیت نگران کننده صیادان هرمزگانی را ببینم و به عنوان سپاه سکوت کنیم. در زمان جنگ به چشم دیدم نقش صیادان زمانیکه آبادان حصر بود. از بندر امام با شناور‌های صیادی مهمات و رزمندگان را جابجا می‌کردند. در عملیات بیت المقدس قایق‌های مردم برای عبور از کارون به کمک آمدند. دیدم و بودم در عملیات خیبر و بدر همین قایق‌های مردم شرکت کردند و اگر نبودند این مردم عملیات خیبر شکل نمی‌گرفت. در عملیات والفجر ۸ نقش لنج‌ها پر رنگ بود و چطور می‌توانیم امروز چشممان را در مقابل مشکلاتشان ببندیم.

وی تصریح کرد:همین الان مگر کشتی‌های چینی در آب‌های هرمزگان وجود ندارد؟ بخشی از صید سه فروند از کشتی‌های چینی همین امشب در بندر شهید باهنر تخلیه می‌شود. کانتینر‌ها را می‌ببندند و به خارج از کشور می‌فرستند.

سردار تنگسیری خاطرنشان کرد: به تمامی مسئولانی که به کشور خدمت می‌کنند ارادت دارم و هیچگونه صحبت سیاسی ندارم، ولی نمی‌توانم در مقابل واقعیت‌ها چشم ببندم. زمانیکه قایق‌ها در جاسک صید نمی‌کنند و در بازار ماهی فروشان بندرعباس، جاسک و قشم ماهی گیر نمی‌آید، چطور می‌گوییم که ماهی‌های صید شده توسط این کشتی‌ها به داخل کشور ارسال می‌شود؟ با واقعیت‌هایی که می‌بینیم اینگونه صحبت‌ها همخوانی ندارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه واقعیت‌های امر را ببینیم و سپاه محکم ایستاده است، افزود: تنها با کشتی‌های چینی برخورد نمی‌کنم با هر کشتی که نان ساحل نشینان و صیادان را بگیرد چه کشتی چینی چه ایرانی زمانیکه ماهی‌ها به خارج از کشور می‌رود با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: باورم شده است مافیایی پشت این صید‌ها وجود دارد،  این صید‌ها به صورت منجمد شده توسط کانتینر‌ها به خارج از کشور ارسال می‌شود. مستنداتی داریم که اگر لازم شد نشان خواهم داد. در این قضیه خلافی صورت گرفته است و وجود دارد.

سردار تنگسیری تصریح کرد: صیادانی که در کنار آب زندگی می‌کند حقی دارد و باید حقش را از دریا بگیرد. اجازه نداریم در آب‌های زیر ۱۲ مایل صیدی توسط کشتی‌های صنعتی انجام شود. با فشار‌هایی که آورده ایم این کشتی‌ها به آب‌های بیش از ۱۲ مایل رفته اند.

وی عنوان کرد: در خلیج فارس اگر برای لنج‌ها صید ترال ممنوع است، طبیعتا روی به قاچاق و صید‌های غیرمجاز می‌آورد. زمانیکه تمام درب‌ها را به روی آن‌ها می‌بندید و راهی ندارد قاچاق سوخت و مواد مخدر می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان داشت: همراه فرمانده کل سپاه به جاسک سفر کردیم زمانیکه قایق‌های وارونه شده صیادان جاسکی را دیدیم سرلشکر جعفری فوق العاده متاثر شد. نمی‌توانیم در مقابل این ظلم‌ها سکوت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سپاه با همکاری قوه قضائیه به توقیف کشتی‌های صنعتی متخلف صیادی اقدام‌ نمی کند، کشتی‌هایی که صید فانوس ماهیان دارند و یا درصدی اندک ماهیان تجاری صید می‌کنند مشکلی ندارد، اما زمانیکه کشتی ۷۰ تن و ۹۰ تن یا ۲۰ تن صید ماهی تجاری دارند کاملا تخلف است و باید با آن‌ها برخورد شود.

سردار تنگسیری عنوان کرد: از حق و حقوق صیادان دفاع خواهیم کرد و فرمانده کل سپاه تدبیر کرده اند و محکم پای این موضوع هستیم و اجازه ضایع شدن حق و حقوق صیادان و ساحل نشینان هستیم.

انتهای پیام/ب

صحبت های سردار تنگسیری در خصوص ورود سپاه به موضوع صید و کشتی های چینی

 

برچسب ها: سپاه ، سازمان بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
آفرین به سپاه باید افراد نفوذی در دولت شناسایی و اخراج شوند اینها جدای از ایجاد نارضایتی عمومی از طریق افزایش نرخ ارز ، امنیت غذایی مردم را هم با کارهایی از قبیل خروج دام زنده و دپو کردن چند صد تن گوشت در گمرکات و افزایش شدید بهای نهاده های دامی و و واگذاری سواحل به کشتی های چینی و ... واقعا یک برنامه هایی دارند باید هوشیار بود و آفرین به سپاه