طی اخطاری در صحن مطرح شد؛

نعمتی: تلفیق بودجه بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان به لایحه پیشنهادی دولت افزوده است/ لاریجانی: ایجاد تغییر در لایحه بودجه حق مجلس است

رئیس مجلس گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه اضافه نشده و دولت دو سقف را برای بودجه در نظر گرفته که کمیسیون تلفیق یک سقف را تعیین کرد.


نعمتی: تلفیق بودجه بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان به لایحه پیشنهادی دولت افزوده است/ لاریجانی: ایجاد تغییر در لایحه بودجه حق مجلس استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در صحن علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۲۸ بهمن ماه) مجلس و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ طی اخطاری با استناد به اصل ۱۵۲ قانون اساسی، گفت: هرگونه تغییر در ارقام بودجه تابع مقررات خاص خود است، اما اکنون بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه پیشنهادی دولت افزوده شده و براین اساس تغییرات جدی انجام شده که صورت اصلی بودجه را تغییر داده است.

نعمتی تاکید کرد: مطابق ماده ۱۸۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس؛ کمیسیون تلفیق موظف است ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت مقرر، گزارش خود را به صحن علنی تقدیم کند.

وی تصریح کرد: گزارشی که کمیسیون تلفیق تهیه کرده دارای پیوست‌ها و جداول بودجه نیست و عملا نمی‌دانیم بر چه اساسی تصمیم‌گیری کنیم، متاسفانه در این موضوع شاهد برخورد صنفی هستیم و این موضوع قابل تامل است، لذا رئیس مجلس دستور دهد تا جداول در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده بیان کرد: اضافه کردن ۴۰ هزار میلیارد تومان خلاف قانون نیست و مجلس حق دارد در جریان بررسی لایحه بودجه تغییراتی را ایجاد کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه اضافه نشده است، بیان کرد: دولت دو سقف را برای بودجه در نظر گرفته بود که کمیسیون تلفیق یک سقف را تعیین کرد و نظر دولت نیز تقریبا همان سقف ۴۴۷ هزار میلیارد تومانی بود.

وی اظهار کرد: اصلاح جداول نیز ذکر شده است و هر جدولی را که کمیسیون تلفیق تغییر داده باشد مسلما در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار