مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان:

نرخ جذب و پوشش تحصیلی دوره ابتدایی از ۹۹ درصد گذشت

محمد دستورانی گفت: تعداد ۶۳۶ نفر بازمانده از تحصیل در استان سمنان شناسایی و تاکنون ۴۸۹ نفر در مراکز آموزشی استان جذب نشده‌اند.

نرخ جذب و پوشش تحصیلی دوره ابتدایی، در استان سمنان  ۹۹.۲۳ درصد را به خود اختصاص داده است.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان گفت: آموزش‌وپرورش استان بالاترین شاخص پراکندی را در کشور به خود اختصاص داده و با این‌وجود در پوشش تحصیلی افراد، ۱۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: بر اساس آمار اعلامی وزارت آموزش‌وپرورش، ۶۳۶ نفر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و تاکنون ۴۸۹ نفر در مراکز آموزشی استان جذب نشده‌اند در حال حاظر نرخ بازماندگان از تحصیل در این استان فقط هفت‌دهم درصد است هرچند این میزان شاخص خوبی است، اما برای صفر شدنش در تلاش هستیم.

دستورانی بیان کرد: شهرستان‌های سمنان، شاهرود و گرمسار بیشترین افراد بازمانده از تحصیل را به خود اختصاص داده‌اندکه استان سمنان در حوزه نرخ جذب و پوشش تحصیلی دوره ابتدایی، رقم ۹۹.۲۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه ابراز داشت: بر اساس آمار اعلامی وزارت آموزش‌وپرورش، ۶۳۶ نفر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و تاکنون ۴۸۹ نفر در مراکز آموزشی استان جذب نشده‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پایان مطرح کرد: استان سمنان ۹ دهم درصد از بودجه آموزش پرورش کشور را در اختیار دارد که نیاز است تا با توجه به وسعت و پراکندگی استان، این میزان به ۱.۷ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام / م

استان سمنان ۹ دهم درصد از بودجه آموزش پرورش کشور را در اختیار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار