۱۵ کوره زغال گیری در مریوان تخریب شد

سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان گفت: ماموران این اداره با هماهنگی دستگاه قضایی ۱۵ دهنه کوره زغال گیری را تخریب کردند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شاهرخ محمودی گفت: در جریان گشت همکاران منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در روستای انجیران بخش خاومیرآباد تعداد ۱۵ کوره زغال گیری شناسایی شد.

وی افزود: همکاران اداری و نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با هماهنگی دادستانی و همکاری فرماندهی انتظامی پس از اخذ مجوز‌های لازم، به محل کوره‌های شناسایی شده اعزام شدند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان ادامه داد: در این اقدام کوره‌ها تخریب و حدود دو تن زغال، ۲۰ تن مقطوعات جنگلی کشف و پس از آن ادوات جرم بوسیله چهار دستگاه خودرو به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان منتقل شد.

محمودی با اشاره به اینکه با کوره‌ها و کارگاه‌های زغال گیری با شدت برخورد می‌شود، یادآور شد: در حال انجام بررسی منطقه هستیم و متخلفان در روز‌های آینده شناسایی و پرونده آن‌ها جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

وی همچنین از استقرار ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان در گلوگاه گاران خبرداد و بیان کرد: به منظور کشف زغال و چوب درختان جنگلی قاچاق نیرو‌های حفاظت از منابع طبیعی خودرو‌های عبوری را بازرسی می‌کنند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان گفت: مشارکت مردم و طبیعت دوستان در حفظ و حراست از منابع طبیعی امری ضروری است و هر نوع گزارشات تخریب، تصرف اراضی ملی و قطع درختان جنگلی را به شماره رایگان ۱۵۰۴ اعلام کنند.

انتهای پیام/م

شناسایی وتخریب کوره  های زغال گیری  در مریوان 

برچسب ها: قاچاق ، مناظرطبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.