کد خبر: ۶۸۳۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا مدارک لازم برای احراز محل سکونت مالکان خودرو‌ها را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به برخی مشکلات مراجعان به مراکز نقل و انتقال خودرو‌ها در کشور اظهار کرد: برابر دستورالعمل صادره، ارائه یکی از مدارک زیر شامل سند مالکیت منزل مسکونی به نام مالک وسیله نقلیه، سند اجاره منزل مسکونی به نام مالک وسیله نقلیه و جواز کسب معتبر به نام مالک وسیله نقلیه برای احراز محل سکونت الزامی است.

وی افزود: آن دسته از متقاضیانی که این مدارک را ندارند، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تأیید آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد، ارائه معرفی‌نامه از محل خدمت (ویژه کارکنان دولت و نیرو‌های مسلح) با ذکر آدرس محل سکونت کارکنان مزبور از دیگر مدارک برای احراز محل سکونتشان است.

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه متقاضیانی که مدعی هستند با پدر و مادر خود زندگی می‌کنند، ارائه سند استیجاری یا ملکی به نام پدر یا مادرشان الزامی است، افزود: مالکانی که منزلشان به نام همسرشان است می‌توانند با ارائه این سند نسبت به احراز محل سکونت خود اقدام کنند.

به گفته وی افرادی که هیچکدام از این مدارک را ندارند، بر اساس محل صدور شناسنامه پلاک وسیله نقلیه دریافت می‌کنند.

وی در خصوص صدور پلاک وسیله نقلیه برای سازمان‌ها، کارخانجات و شرکت‌ها نیز گفت: این دسته از متقاضیان ارائه اساسنامه و روزنامه رسمی که حداکثر ۲ سال از تاریخ ثبت آن در روزنامه گذشته باشد الزامی است و پلاک بر اساس شهرستان محل ثبت شرکت با ذکر آدرس دقیق محل فعالیت صادر می‌شود.

محمدی تصریح کرد: برای این متقاضیان در صورتی که دارای شعبه و یا دفتر در سایر شهر‌ها (به غیر از شهری که سازمان، کارخانه و یا شرکت در آنجا به ثبت رسیده است) باشند، بر اساس مندرجات اساسنامه و روزنامه رسمی آن‌ها با ذکر آدرس دقیق محل شعبه پلاک مالکیت وسیله نقلیه صادر می‌شود.


بیشتر بخوانید: کاهش شماره‌گذاری خودرو‌های نوشماره وارداتی و داخلی در سال جاری


رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به این که دفترچه تأمین اجتماعی معتبر مربوط به شهرستان محل محل اخذ کد پلاک از دیگر مدارک احراز محل سکونت یا فعالیت مالکان است، افزود: در صورت عدم احراز محل سکونت با ارائه مدارک فوق، ارائه مدارک تکمیلی شامل اصل فیش آب یا برق یا گاز به تاریخ روز الزامی است.

وی تصریح کرد: برای ساکنین شهر‌ها و روستا‌های مرزی که در زمان جنگ تحمیلی به شهر‌های دیگر نقل مکان کرده‌اند و دارای محل تولد و صدور شناسنامه مغایر با والدین خود می‌باشند، ارایه خدمات شماره‌گذاری با ارائه تأییدیه ممهور به مهر شورای محل یا روستا صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در صورت ارائه سایر مدارک توسط متقاضی نظیر فروشنامه منزل مسکونی مربوط به زمین‌های اوقافی روستایی که به تأیید شورای اسلامی محل رسیده، نامه‌های رسمی از ادارات عشایر و امور روستایی سازمان جهادکشاورزی (عشایر) و غیره ارائه خدمات صرفا در صورت احراز محل سکونت با نظر مدیر فنی انجام می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سروش خبر
ایتا خبر
ویسپی خبر
گپ خبر
آی گپ خبر
بله خبر
توییتر خبر
اینستاگرام خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر