توکلی مطرح کرد؛

حضور ۳۰ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه هفته آگاهی از مغز/ تشخیص زودهنگام بیماری‌ها از اهداف اصلی آگاهی از مغز

دبیر اجرایی هفته آگاهی از مغز گفت: در نمایشگاه هفته آگاهی از مغز ۳۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سینا توکلی دبیر اجرایی هفته آگاهی از مغز در نشست خبری این هفته که صبح امروز در محل ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: امسال چهارمین سالی است که هفته آگاهی از مغز برگزار می‌شود و انجمن‌های علمی، ثمن‌ها و وزارت آموزش و پرورش و بهداشت در برگزاری این هفته دخیل هستند.
 
توکلی درباره برنامه‌هایی که در هفته آگاهی از مغز اجرا می‌شوند، گفت: در این هفته سمینار‌های مختلفی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود و اساتید دانشگاهی، سخنرانی‌های اصلی این سمینار‌ها هستند.

اجرای طرح سفیران مغز  با هدف شناسایی دانشجویان نخبه

وی با اشاره به طرح سفیران مغز بیان کرد: این طرح با هدف شناسایی دانشجویان نخبه و آموزش به دانش آموزان در مدارس اجرایی می‌شود.
 
دبیر اجرایی هفته آگاهی از مغز با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا ۳ هدف اصلی در هفته مغز محقق شوند، گفت: به دنبال این هستیم تا ۳ هدف تشخیص زودهنگام بیماری‌های مغزی، تشخیص بیماری‌ها و راه‌های درمان آن و توانمندسازی عملکرد مغز محقق شوند.

برگزاری برنامه‌هایی با هدف پیشگیری از افسردگی

توکلی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف با هدف پیشگیری از افسردگی اظهار کرد: با کمک شهرداری برنامه‌هایی با موضوع افسردگی و آلزایمر برگزار می‌شود.

وی درباره حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه هفته آگاهی از مغز، گفت: بیش از ۳۰ غرفه با حضور شرکت‌های دانش بنیان، انجمن‌ها و ثمن‌های فعال در حوزه دانش مغز در نمایشگاه این هفته حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.