نجفی‌خوشرودی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

لزوم اراده کافی از سوی پاکستان برای مقابله با گروهک‌های تروریستی/ ضعف اطلاعاتی عامل بروز حادثه تروریستی زاهدان بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تشریح جلسه امروز ظهر این کمیسیون پرداخت.


عینی*سیدی///رایزنی‌ با کشورهای هند و پاکستان ادامه دارد/ لزوم اراده کافی از سوی پاکستان برای مقابله با گروهک‌های تروریستیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نجفی‌خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حاشیه جلسه امروز ظهر این کمیسیون اظهار کرد: علی‌رغم آنکه اکنون مبحث بودجه در دستور کار مجلس قرار دارد، اما به محض وقوع حادثه در سریع‌ترین زمان ممکن جلسه فوق العاده‌ای را برای بررسی ابعاد حادثه تروریستی زاهدان برگزار کردیم.

وی افزود:  این جلسه با حضور مسئولان وزارت خارجه، دستگاه‌های امنیتی، وزارت کشور و استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن محکوم کردن این حادثه و تسلیت شهادت تعدادی از پاسداران انقلاب اسلامی به بیان نظر خود پرداختند و مسئولان امنیتی و معاون سیاسی وزارت خارجه و استاندار زاهدان نیز نقطه نظرات خود را بیان کرده و به تصریح جزئیاتی پیرامون این حادثه پرداختند.

نجفی‌خوشرودی اظهار کرد: در ماه‌های اخیر تعداد قابل توجهی از تحرکات گروه‌های تروریستی خنثی شده است، اما در این حادثه به دلیل ضعف و کاستی اشراف اطلاعاتی شاهد بروز این حادثه بودیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: یکی از نکاتی که در این جلسه بررسی شد مبحث استفاده از قلمرو و خاک پاکستان از سوی گروه تروریستی برای انجام اقدام علیه ایران بود.

وی ادامه داد: ما شرایط و مشکلات دولت پاکستان را برای کنترل مرز و همجواری با جمهوری اسلامی درک می‌کنیم، اما انتظار می‌رود که اراده قوی‌تری برای عدم استفاده از خاک پاکستان توسط گروهک‌های تروریستی برای ضربه زدن به ایران به عمل بیاید، لذا تقویت مرزها، توسعه پایدار و هماهنگی دستگاه‌های امنیتی از مسائل مورد تأکید در این جلسه بود.

نجفی‌خوشرودی با اشاره به اقدامات دستگاه دیپلماسی و حضور عراقچی در این جلسه گفت: اقدامات دستگاه دیپلماسی در دو بخش قابل مشاهده است و این حادثه از سوی سازمان ملل، دبیرکل سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه محکوم شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اقدام دیگر دستگاه دیپلماسی رایزنی فشرده با طرفین پاکستانی بود، به نحوی که سفیر پاکستان احضار شده و سفیر ایران در اسلام آباد هم با مسئولان نیروهای مسلح پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرده است، لذا رایزنی اطلاعاتی و ایمنی در دستور کار ما قرار دارد.

وی بیان کرد: همچنین با طرفین هندی نیز به منظور مقابله با تروریسم رایزنی‌هایی در دستور کار است و امیدواریم مجموعه اقدامات فوق پیام روشنی را به طرفین کشورها ارائه دهد.

نجفی‌خوشرودی اظهار کرد: همزمان با اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان یک اقدام تروریستی نیز در هند صورت گرفته و بیش از 40 نفر از نیروهای نظامی در هند کشته‌ شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار