رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد:

سامانه جامع دانشگاه آزاد رونمایی می‌شود/ ۴۰ کتاب جدید به دانشگاه اضافه شد

اسکندری گفت: دانشگاه آزاد عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، صالح اسکندری رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد در نشست خبری آیین رونمایی و بازنمایی از ۴۰ اثر فاخر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی با اشاره به ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب و همزمانی آن با حماسه میلیونی مردم در ۲۲ بهمن امسال اظهار کرد: این حماسه در شرایط کنونی که فشار‌های سختی علیه کشور اعمال می‌شود، اتفاق افتاده است.

ایجاد پویش نخبگی

رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد با بیان اینکه همزمان با این حماسه پویش نخبگی ایجاد شد، گفت: این پویش همزمان با بیانیه مهم و راهبردی رهبر انقلاب اسلامی بوجود آمد؛ این پویش و حرکت نخبگانی از ۸ ماه گذشته میان دانشگاه آزاد و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آغاز شده بود.

وی ادامه داد: این پویش نخبگانی لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب بود و منجر به این شد که در ۳۰ بهمن چهل کتاب در حوزه انقلاب اسلامی که توسط نویسندگان برجسته کشور نوشته شده‌اند، رونمایی و بازنمایی کنیم.

اسکندری با بیان اینکه ۴۰ ستاره در‌خشان هر انقلاب اسلامی توسط دانشگاه آزاد و پژوهشگاه فرهنگ اسلامی رونمایی خواهد شد، گفت: این چهل کتاب در آسمان سیاست، هنر، ادب و تمام ایده‌های جامعه سازی و تمدن سازی که مقام معظم رهبری در پیام تاریخی خود مطرح کردند، شکل گرفته است.

نقش پررنگ دانشگاه آزاد در تالیف کتب دانشگاهی و علمی

رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد با اشاره به دانشگاه آزاد اظهار کرد: این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان شناخته می‌شود و با یک میلیون و ۳۲۰هزار دانشجو نقش عمده‌ای در تالیف کتب دانشگاهی و علمی دارد.

وی ادامه داد: سالیانه بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های علمی، آموزشی، درسی و کمک درسی در تمام حوزه‌ها منتشر می‌‌شود و دانشگاه آزاد دارای ۵۰ ناشر فعال است و تاکنون بیش از چهار هزار و پانصد عنوان کتاب توسط دانشگاه آزاد ثبت شده است.

دانشگاه آزاد بهترین دانشگاه ایران در رتبه بندی بین المللی 

اسکندری درباره سهم دانشگاه آزاد در تولید علم گفت: بر اساس رتبه بندی بین المللی دانشگاه آزاد بهترین دانشگاه ایران شد و بر اساس رتبه بندی نانو دانشگاه آزاد در مقام بیستم قرار دارد و واحد علوم تحقیقات رتبه ۱۲ دانشگاه‌های ایران را کسب کرده است.

وی با اشاره به گزارش شانگ‌های اظهار کرد: بر اساس این گزارش دانشگاه آزاد جایگاه خوبی دارد و ۴۰ درصد بار علمی کشور به دوش دانشگاه آزاد است.

رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد گفت: مراسم رونمایی از کتاب‌ها روز ۳۰ بهمن در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و مجتمع ولیعصر برگزار می‌شود و علاوه بر رونمایی، ماهنامه زمانه این دانشگاه هم چاپ می‌شود.

اسکندری درباره دیگر برنامه‌های دانشگاه و پژوهشگاه مطالعات علوم انسانی اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا کتابی در باب ۶۰ شهید مدافع حرم تدوین کنیم و همچنین نشر کتابی در باب کارآمدی نظام اسلامی هم در دستور کار است.

تلاش برای تجهیز کتابخانه واحد‌های دانشگاه آزاد

وی با بیان اینکه انتشارات سراسر کشور به دنبال این هستند تا کتابخانه واحد‌های دانشگاه آزاد را تجهیز کنند، گفت: با همکاری ۱۵ ناشر قرار است کتابخانه واحد‌های دانشگاه آزاد تجهیز شوند.

رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد با بیان اینکه فعالیت علمی آغاز شده است، اظهار کرد: عمده فعالیت‌ها به دوش محققان و پژوهشگران است.

اسکندری درباره چگونگی کاربرد کتاب‌ها بیان کرد: ۴۰ اثری که رونمایی می‌شوند در حوزه تخصصی مطالعات انقلاب هستند و بخشی از کتاب‌ها در واحد‌های دانشگاهی هم به عنوان منبع دروس عمومی تدریس می‌شوند و علاوه بر آن کتاب‌ها در کتابخانه واحد‌ها قرار دارند و امیدواریم آن‌ها به نمایشگاه سال بعد برسند.

وی با بیان اینکه کتاب‌ها پر طرفدار هستند، گفت: برخی از این کتاب‌ها تا چاپ ۱۵ رسید‌ه‌اند و علاوه بر آنکه کار فرهنگی صورت می‌گیرد؛ به موضوعات اقتصادی و طرح تجاری دانشگاه هم توجه داشته‌ایم.

رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد با اشاره به ترجمه کتاب‌ها اظهار کرد: با همکاری مرکز گرنت وزارت ارشاد قرار شد کتاب‌های دانشگاه آزاد در نمایشگاه‌های بین المللی عرضه شود؛ تا کنون صد عنوان کتاب از میان ۷ هزار کتاب کلی برای حضور در نمایشگاه‌ها انتخاب شده‌اند.

اسکندری درباره کافه کتاب‌ها در واحد‌های دانشگاهی گفت: فعالیت‌های گسترده‌ای در غالب کتاب‌های دانشگاهی آغاز شده است و به دلیل اهمیت موضوع بحث کافه کتاب‌ها آغاز شدند؛ اکنون کافه کتاب در واحد قزوین راه‌اندازی می‌شود و هدفمان این است که خود دانشجویان مجریان این کافه کتاب‌ها باشند.

وی اظهار کرد: به دنبال طراحی برنامه تلفنی جامع هستیم تا دانشجویان تمام کار‌های خود را انجام دهند و البته این موضوع حساس است، زیرا شبکه حقیقی دانشگاه آزاد ۲ میلیون عضو دارد و اگر قرار باشد راه‌اندازی شود، نیازمند برنامه ریزی بسیار است و توسط دانشجویان خود دانشگاه طراحی شده است و ظرف چند ماه آینده رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار