مسئول بخش اورژانس بیمارستان سوانح و سوختگی چرومی گناوه گفت: بیشتر افرادی که به علت سوختگی به اورژانس این بیمارستان مراجعه کرده‌اند بر اثر مایعات داغ دچار سوختگی شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ساره امیری افزود: ۵۰ درصد کسانی که در ۶ ماه نخست امسال به اورژانس بیمارستان سوانح و سوختگی چرومی گناوه مراجعه کردند و به صورت سرپایی یا بستری مداوا شدند، بر اثر ریختن مایعات داغ آسیب دیده‌اند.

وی ادامه داد: سوختگی ناشی از مایعات داغ بیشتر شامل کودکان و زنان می‌شود و سوختگی بر اثر آب رادیاتور مربوط به مردان.

مسئول بخش اورژانس بیمارستان سوانح و سوختگی چرومی گناوه بیان کرد: انفجار کپسول گاز، نفت، اگزوز موتورسیکلت، سوختگی الکتریکی، اجسام داغ، انفجار اسپری‌ها، آتش زیر خاکستر، زودپز و مواد شیمیایی (لوله‌بازکن) از دیگر عوامل مراجعه بیماران دچار سوختگی به این بیمارستان است.

امیری بابیان اینکه یکی از اشتباهات رایج در درمان سوختگی استفاده از یخ است، گفت: استفاده از یخ باعث  آسیب به  بافت‌های بدن و کاهش درجه حرارت بدن در سوختگی‌های وسیع می‌شود که در این مواقع بهتر است از آب برای خنک کردن ناحیه آسیب‌دیده استفاده کرد.

وی یادآور شد: سوختگی یکی از شدیدترین آسیب‌هایی است که هر فردی در زندگی ممکن است با آن مواجه شود و از مهم‌ترین عوامل آن بی‌احتیاطی، رعایت نکردن نکات ایمنی، توجه نکردن بزرگتر‌ها به کودکان و افراد نیازمند مراقبت است.

امیری از والدین خواست هرگز کودکان را بدون اعمال نظارت در کنار آتش یا در حمام رها نکنند و اتوی داغ را دور از دسترس آنان قرار دهند.

وی همچنین تصریح کرد: آسیب‌های جسمی-روحی و روانی ناشی از سوختگی به ویژه در موارد شدید تا آخر عمر گریبان گیر فرد و خانواده وی است.

انتهای پیام/ک

درمان سوختگی با یخ اشتباه است

برچسب ها: حوادث ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.