معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور مطرح کرد؛

بانک‌ها باید به عرصه مقابله با جرایم وارد شوند

جاویدنیا با بیان اینکه بانک‌ها باید به عرصه مقابله با جرایم وارد شوند، گفت: از همه مسئولان بانکی درخواست می‌کنیم مطالبات مردم را جدی بگیرند.

بانک‌ها مطالبات مردم را جدی بگیرند/ اقدامات امنیتی باید برعهده سایت‌های تبلیغاتی گذاشته شودبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد جاویدنیا معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور در حاشیه اولین نشست تخصصی پیشگیری جرائم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیک اظهار کرد:  جرایم مالی در فضای مجازی افزایش یافته است.

وی افزود: امروزه با گسترش استارت آپ‌ها مردم به سمت بانکداری اینترنتی روی می‌آورند.

جاویدنیا با اشاره به تامین امنیت مبادلات الکترونیک، تصریح کرد: ما باید به فکر پیشگیری از وقوع جرایم باشیم و این موضوع بر عهده  بانک‌هاست تا خسارتی در مبادلات الکترونیکی رخ ندهد.

وی افزود: هر بانکی بتواند در مبادلات الکترونیک بیشتر از بانک‌های دیگر اقدامات لازم را تامین کند، موفق‌تر خواهد بود.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با بیان اینکه بانک‌ها باید به عرصه مقابله با جرایم وارد شوند، اظهار کرد: از همه بانک‌ها درخواست می‌کنیم مطالبات مردم را جدی بگیرند و دادستانی و پلیس فتا آماده ارائه راهکار هستند.

جاویدنیا ادامه داد: در سایت دیوار هر روز با آماری از کلاهبرداری‌ها مواجه هستیم و باید تمام مسائل امنیتی را بر عهده خود سایت‌های تبلیغاتی بگذاریم.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور اضافه کرد: بانک‌ها نسبت به تراکنش‌های مشکوک و گزارش به مراجع قضایی باید توجه ویژه‌ای داشته باشند تا از پولشویی، قمار و دیگر جرایم در سیستم‌های بانکی جلوگیری شود.

جاویدنیا با اشاره به حفاظت اطلاعات در بانک‌ها خاطرنشان کرد: در برخی از موارد سودجویان به مشخصات مشتریان که در سامانه بانک‌ها ثبت شده نفوذ‌هایی دارند و  از حساب آن‌ها برداشت‌هایی می‌کنند.

انتهای پیام/

جرایم مالی در فضای مجازی افزایش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار