ترکاشوند گفت: تشکیل کارگروه‌های مشترک صرافان ایرانی و خارجی با نظارت سه قوه در دستور کار تیم اقتصادی دولت قرار گرفته است.

تشکیل کارگروه‌های مشترک صرافان ایرانی با کشور‌های همسایه/تخصیص کد‌های معاملاتی بازار متشکل ارزی به صرافانرضا ترکاشوند، دبیر کل کانون صرافان ایرانیان در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با افزایش همکاری ها با صرافی های خارج از کشور بیان کرد:  سال جدید خبرهای خوبی برای فعالیت صرافی ها شنیده می شود به عنوان مثال اگر همکاری های وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به همین منوال ادامه پیدا کند کدهای معاملاتی توسط کارگزاری بازار متشکل ارزی به نمایندگان معتبر صرافی ها تخصیص داده خواهد شد.

دبیرکل کانون صرافان افزود: تمامی مستندات درخواست شده بانک مرکزی، ارسال شده است و منتظریم بانک مرکزی و شرکت فرابورس زمان و نحوه اعزام همکاران برای آموزش بازار متشکل ارزی را اعلام کنند.

وی افزود: تشکیل کارگروه های مشترک صرافان ایرانی و خارجی با نظارت سه قوه در دستور کار تیم اقتصادی دولت قرار گرفته است و پیش بینی می شود این همکاری ها بین کشورهای هم جوار و دوست برقرار شود.


بیشتر بخوانید: وقتی بخشنامه کانون صرافان یک روزهم اجرایی نشد!


دبیر کل کانون صرافان ایرانیان تاکید کرد: کارگروه مشترک صرافان ایرانی با صرافی های یکی از کشورهای همسایه ها مدت هاست شروع به کار کرده است؛ تا پیش از این ارتباط صرافان ایرانی با صرافان کشورهای همسایه، غیر رسمی، شخصی و در پوشش قانون تجارت بود و این تعاملات  جنبه رسمی نداشت.

ترکاشوند در پایان تصریح کرد: خوشبختانه  با تشکیل این گروه ها، دو نماینده از هر دو کشور به عنوان ناظران رسمی برای حل مشکلات مالی و ارزی حضور خواهند داشت. توسعه تفاهمات صرافی کشورهای همسایه با ایران به معنای توسعه مناسبات مالی صرافی های کشورهاست و از تمام صرافان عضو کانون، بویژه صرافانی که با همسایگان تجربه  تبادلات مالی دارند می خواهیم تا در این کارگروه ها حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

خبرهای خوشی در سال آینده برای صرافی ها در راه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار