سومین کنگره بین المللی سلامت همراه با حضور اساتید داخلی و خارجی در شیراز برگزار می‌شود.

کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معصومی دبیر علمی کنگره بین المللی سلامت همراه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سومین کنگره بین المللی سلامت همراه با حضور اساتید داخلی و خارجی یکم و دوم اسفندماه در شیراز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی کنگره، ایجاد فضایی برای تبادل ایده ها، مفاهیم، تکنیک ها، آزمایش ها و برنامه‌های کاربردی دستگاه‌های ارتباطی مانند تلفن همراه، کامپیوترها و رایانه های جیبی در استفاده از خدمات و اطلاعات بهداشت و سلامت است.

معصومی اضافه کرد: دریافت خدمات سلامت از طریق ارتباطات تلفن همراه و فناوری های چندرسانه ای از موضوعات کنگره است.

دبیر علمی کنگره بین المللی سلامت همراه افزود: دستورالعمل‌ها و استاندارد‌های سلامت همراه، خدمات بیمار محور در ساامت همراه، ارتقای سلامت و سلامت همراه، کارآفرینی، سرمایه گذاری و بازاریابی در سلامت همراه، مخاطرات و چالش‌های سلامت همراه، کاربرد فناوری‌های نوین در سلامت همراه و سیستم اطلاعات سلامت و سلامت همراه از محور‌های این کنگره است.

وی با بیان اینکه در این کنگره دو روزه، اساتید و پژوهشگرانی از کشورهای آلمان، امریکا، استرالیا، ترکیه و پاکستان حضور دارند، تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ مقاله به کنگره ارسال و از این تعداد حدود ۲۳۰ مقاله پذیرفته شده و به صورت پوستر و سخنرانی ارائه می شود.

معصومی بیان کرد: در این کنگره که سبز نامیده می شود هیچگونه کاغذی ارائه نمی شود و همه چیز به صورت الکترونیک و دیجیتال و بر روی موبایل و لپ تاپ ارائه می شود.

دبیر علمی کنگره بین المللی سلامت همراه تصریح کرد: در حاشیه این کنگره، کارگاه هایی تشکیل، و شرکت ها، اساتید و دانشجویان در آن ها آموزش داده می شوند.

وی با بیان اینکه از افراد با ایده های خوب در زمینه سلامت همراه حمایت می شود، گفت: تلاش می شود نرم افزارهایی که بتواند تبادل دو طرفه بین مردم، بیماران و پزشکان باشد تدوین شود.

معصومی افزود: در این کنگره اپلیکیشن هایی در حوزه سلامت ارائه می شود و از بین آن ها ۳ اپ برتر توسط داوران انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: شرکت های فعال در حوزه سلامت دیجیتال ، معاونان وزارت ارتباطات، معاون وزارت بهداشت ، معاون وزارت تحقیقات و دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در این کنگره حضور دارند.

دبیر علمی کنگره بین المللی سلامت همراه بیان کرد: در این کنگره به مشکلات و چالش های شرکت ها پرداخته می شود تا شرکت های فعال در حوزه دیجتال را فعال تر کرده و به آن ها کمک شود محصولاتشان را نه تنها در ایران بلکه در کشورهای فارسی زبان همسایه هم ارائه دهیم.

سلامت همراه اصطلاحی است که برای برنامه های کاربردی، که در زمینه طبابت و سلامت عمومی توسط دستگاه های ارتباطی همراه پشتیبانی می شوند، به کار می رود.

انتهای پیام/چ

کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار